رئیس جمهور کلمبیا از توافقنامه صلح با شورشیان فارک دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان مانوئل سانتوس -- رئیس جمهور کلمبیا -- از توافق نامه صلحی که با شورشیان فارک امضا کرده است، دفاع و انتقاداتی را که در این رابطه بر ضد وی مطرح شده است، بی اساس دانست.

بر این اساس، در اولین سالگرد انعقاد توافق نامه صلح میان دولت کلمبیا و شبه نظامیان فارک، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد نگران آن است که مبادا امید برای دستیابی به صلح و ثبات در کلمبیا از بین برود. وی در عین حال تاکید کرد مشکلات کنونی پیامدهای جنگ داخلی هستند و در این شرایط همه باید نیمه پر لیوان را ببینند.

سانتوس که اواخر سال گذشته با رودریگو روندونو ملقب به تیموشنکو سرکرده فارک توافق نامه صلح امضا کرد، از جنبه خلاقانه این توافق نامه که به بیش از پنجاه و سه سال جنگ میان دولت کلمبیا و شورشیان فارک پایان داد، دفاع کرد.

رئیس جمهور کلمبیا روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در بوگوتا ضمن ابراز خرسندی از خلع سلاح هفت هزار نیروی مسلح فارک این اتفاق را مثال زدنی دانست. شورشیان پیشین فارک تا کنون نزدیک به 9 هزار اسلحه به سازمان ملل متحد تحویل داده اند.

طبق توافق نامه ای که دولت کلمبیا و فارک امضا کردند، نزدیک به هفت هزار عضو فارک برای خلع سلاح در بیست و شش منطقه مختلف در کلمبیا متمرکز شده اند تا به تدریج سلاحهای خود را تحویل ناظران سازمان ملل متحد بدهند.

انتهای پیام/

رییس جمهور کلمبیا انتقادات درباره توافق صلح با گروه فارک را رد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار