مدیریت بحران استان لرستان؛

ثبت ۱۲۳ زمین لرزه طی ۱۲ روز گذشته در لرستان

مدیر کل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: طی ۱۲ روز گذشته ۱۲۳ زمین لرزه در لرستان ثبت شده که بزرگترین زلزله شب گذشته در بروجرد رخ داد که در این زلزله ۳۶ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی مدیر کل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بعد از زلزله بزرگ کرمانشاه در غرب کشور، زلزله‌های زیادی در لرستان به وقوع پیوسته که زلزله غرب کشور بر گُسل‌های استان لرستان و ایلام تاثیر گذاشته و سبب بروز این زلزله‌ها شده است.

وی افزود: از روز ۲۱ آبان ماه تا کنون ۱۲۳ زمین لرزه در استان لرستان ثبت شده که بزرگترین زمین لرزه شب گذشته در بروجرد ۴.۳ ریشتر بود و یک زلزله دیگر که ۴ ریشتر بود در لرستان ثبت شد که در این زلزله ۳۶ نفر تا کنون مصدوم شده اند و خسارت‌هایی به برخی از منازل وارد شده است.

آریایی گفت: با توجه به این که زلزله‌های پی در پی نشان دهنده تخلیه انرژی زمین هستند، اصلا جای نگرانی نیست چرا اجازه تجمیع انرژی داده نمی‌شود و این انرژی آرام آرام تخلیه می‌شوند.

به گفته وی در زلزله شب گذشته بروجرد ۳۶ نفر مصدوم شدند که ۲ نفر در بیمارستان چمران بروجرد بستری و تحت درمان هستند و ۳۴ نفر مصدوم هم به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر اینکه زلزله بزرگی در راه است شنیده می‌شود که شهروندان به این شایعات توجه نکنند چرا که تا کنون زمان زلزله پیش بینی نشده و کشور ایران لرزه خیز است.

انتهای پیام/ د

مصدومین بروجرد به ۳۶ نفر رسیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.