رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی گفت: یکی از چالش پیش روی شهر‌های بزرگ دنیا موضوع حوادث طبیعی و برنامه ریزی برای مقابله با آن بوده است.

به گزارش لزوم برنامه ریزی جهت آمادگی با بلایای طبیعی/ کنترل پروازهای مرکز عملیات اضطراری در شرایط نا مطلوبخبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله مه آبادی رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی در افتتاحیه کارگاه آموزشی فرودگاه و آمادگی در برابر بلایا اظهار کرد: یکی از چالش پیش روی شهر‌های بزرگ دنیا موضوع حوادث طبیعی و برنامه ریزی برای مقابله با آن بوده است.

وی ادامه داد: این موضوع ارتباط خاصی با مباحث برنامه ریزی و مدیریت شهری و جغرافیایی دارد البته امروز مفهوم مدیریت ریسک، که بیشتر به انجام امور پیشگیری از بحران تاکید دارد جایگزین و مکمل منطقی برای مدیریت بحران به حساب می آید.

این مقام مسوول با اشاره به بلایای طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان که امکان وقوع آن هر لحظه‌ وجود دارد بیان کرد: براساس اصول و قواعد ایمنی، انسان باید از منطقه خطر جدا شود تا میزان خسارت مادی و معنوی به کمترین حالت ممکن برسد.

مه آبادی، با توجه به اینکه نمی توان خطرات بلایای طبیعی را به طور کلی محدود و کنترل کرد افزود: کشور‌های مختلف در دنیا هرکدام به نوعی برای مقابله با خطرات بلایای طبیعی برای جلوگیری از آسیب به جامعه انسانی، الگو‌های متناسب با شرایط را در دستور کار خود قرار داده اند.

رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی تصریح کرد: در تمامی تلاش‌های سیستماتیک برای مدیریت بحران توجه به ابزار‌ها و زیرساخت‌های لازم برای تسریع عملیات مقابله با بحران نیز امری ضروری است به همین سبب بخش حمل و نقل هوایی نقش بسیار مهمی در کمک رسانی به مناطق آسیب دیده دارد و باید زیرساخت‌های لازم فرودگاه‌های کشور برای مقابله با این شرایط مهیا و آماده شود.

این مقام مسوول در ادامه گفت: مرکز عملیات اضطراری با دستگاه‌های مدرن تجهیز شده که قادر است در شرایط نا مطلوب پرواز‌های زیادی را کنترل کند.

8 فرودگاه کشور جز 50 فرودگاه مطرح جهان

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر در امور بین المللی در ادامه اظهار کرد:  برای کشوری که قصد دارد به عنوان کشوری توسعه یافته تلقی شود باید برای مقابله با بحران، برنامه ریزی های زیادی انجام گیرد.

وی افزود: بحران، یک موضوع چند وجهی بوده که برای مقابله با آن باید تمام ابعاد در نظر گرفته شود، حمل و نقل از وجوه مهم مدیریت بحران بوده که تجهیز و برنامه ریزی برای این بخش موجب تسهیل و تسریع امور خواهد شد.

این مقام مسوول، با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: 56 فرودگاه فعال در کشور وجود دارد که برای مدیریت هر چه بهتر باید این تعداد، روندی افزایشی به خود بگیرد که در این خصوص اقدامات زیادی صورت گرفته و هم اکنون، 8 فرودگاه کشور جز 50 فرودگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

قائم مقام وزیر در پایان افزود: بهبود زیرساخت های فرودگاه ها به تنهایی کافی نبوده بلکه توسعه ناوگان هوایی هم از اهمیت بالایی قرار دارد که خوشبختانه چند فروند از این هواپیما های مدرن وارد ناوگان هوایی کشور شده که طی 4 سال آینده بر تعداد آن افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
بنده یک جلد کتاب بنام کنترل و جلوگیری حوادث طبیعی نیاز داشتم.
آخرین اخبار