دوران کودکی دوران طلایی رشد کودک و هرگونه آسیب دراین سن جبران ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وحید حسین زاده رییس بهزیستی آمل در همایش پیشگیری از کودک آزاری در آمل به چگونگی پیدایش آسیب‌ های اجتماعی در عصر جدید اشاره کرد و گفت: دوران کودکی دوران طلایی رشد کودک و هرگونه آسیب دراین سن جبران ناپذیر است.

وی راه اندازی اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی را یکی از راه‌های کاهش و کنترل آسیب‌ های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اورژانس با رویکرد تخصصی، به موقع و در دسترس بودن به مردم خدمات ارائه می‌دهد که این خدمات بصورت رایگان و محدود به مکان و زمان خاصی نیست.

رییس بهزیستی آمل با بیان اینکه هم وطنان می‌توانند هرگونه گزارش درمورد خشوت، همسر آزاری، خودکشی، طلاق و کودک‌آزاری را با تماس به خط ۱۲۳ تماس اطلاع دهند و خدمات بگیرند، گفت: دوران کودکی دوران طلایی رشد کودک و هرگونه آسیب دراین سن جبران‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه کودک آزاری جنایت پنهان جامعه است، افزود: کودک ازاری انواع مختلفی از قبیل: جنسی، جسمی، عاطفی، غفلت وسهل‌انگاری، آزار تحصیلی و اینترنتی دارد که براساس امار جمعیت ایران؛ ۲۰ درصد جمعیت راکودکان تشکیل می‌ دهند که ۱۲ درصد مورد کودک ازاری قرار گرفتند.

حسین زاده با بیان اینکه ۸۰ درصد کودک آزاری‌ ها توسط والدین انجام می‌ شود، گفت: کودک آزاری در سن زیر ۶ سال بیشتر جسمی و در سن زیر ۱۲ سال جنسی و غفلت و سهل انگاری است.

انتهای پیام/ م

جبران ناپذیری آسیب در دوران کودکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار