مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: مبارزه با علف های هرز در 6 هزار هکتار از اراضی کشت کلزای استان در مناطق گرمسیر انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حشمت الله زرین کوب مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اعلام کرد: مبارزه با علف های هرز در قالب مبارزه پیش رویشی (سمپاشی زمین قبل از بذرپاشی) و پس رویشی ( سمپاشی بعد از سبز شدن گیاه) در مزارع کلزای مناطق گرمسیری استان انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه عملیات مبارزه با علف های هرز در یک هزار هکتار دیگر از اراضی کشت کلزا در مناطق سرد سیری نیز به تدریج آنجام گرفته و این روند با توجه به شرایط آب و هوایی این نقاط تا عید نوزوز امه دارد.

زرین کوب با بیان اینکه بخش قابل توجهی از هزینه این سم پاشی بر عهده بخش خصوصی و کشاورزان بوده، یادآور شد: در سایت های الگویی و مناطق جدید که توسعه کشت کلزا در آنها انجام گرفته دولت مبلغ 400 میلیون ریال اعتبار برای مبارزه با علف های هرز با سموم یارانه ای هزینه کرده است.

وی همچنین از انجام طرح تغذیه گیاهی در سطح 6 هزار هکتار از اراضی کلزا خبر داد و گفت: در این طرح از کودهای سولفات آمونیوم و اوره استفاده شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: استفاده از کود گوگرد گرانوله برای اولین بار و کودهای اوره و سوپر فسفات تریپل در طرح تغذیه پایه ای مزارع کلزا انجام گرفته است.

انتهای پیام/اس


مزارع کلزای ایلام از علف های هرز پاکسازی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.