همایش استانی خشونت علیه زنان در خراسان جنوبی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب نژاد،مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ظهر روز گذشته در همایش استانی خشونت علیه زنان گفت :۲۵ نوامبر " روز جهانی محو خشونت علیه زنان" است که انواع مختلفی دارد.

وی افزود: خشونت انواع مختلفی دارد که آثار خشونت فیزیکی (معمولاً) قابل مشاهده است اما در مقابل، خشونت‌هایی وجود دارد که آثار مخرب آنها به چشم نمی‌آید اما تحملشان بسیار دشوار است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:با شناخت انواع خشونت و آگاهی‌سازی درباره آنها می توان گامی جدی در جهت رفع آسیب اجتماعی برداشت.

عرب نژاد با بیان اینکه میزان رشد و بقای هر جامعه بستگی به رسیدگی به وضعیت زنان و کودکان است،افزود:حفظ حقوق و توسعه فردی و اجتماعی و فراهم آوردن زمینه رشد همه جانبه این گروه از اهمیت ویژه های برخوردار است و در این صورت است که زمینه های اجتماعی ، تحصیلی و حرفه ای برای زندگی آیندگان فراهم می شود.

وی گفت :در این بین به دلیل بروز پاره ای از مسائل و نابسامانی های اجتماعی و پدیده هایی همچون اعتیاد، فقر ،خشکسالی روستاها ومهاجرت آنها، حاشیه نشینی و نابرابری های اجتماعی برخی از کودکان وزنان در استان از امکان ادامه روند رشد طبیعی و زندگی مانند سایر افراد باز می مانند و در وضعیت خانوادگی نابسامان، زندگی آنان در معرض مخاطراتی همچون انواع خشونت های جسمی،جنسی، عاطفی، غفلت، سوء تغذیه، محرومیت از بهداشت و سلامت ، سوء استفاده قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: از جمله مهمترین محورهای این همایش علل و عوامل خشونت علیه زنان، نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از خشونت علیه زنان، نقش فضاهای مجازی در ایجاد خشونت علیه زنان، نقش اعتیاد در ایجاد خشونت علیه زنان، راهکارهای کنترل و کاهش خشونت علیه زنان، نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از زنان خشونت دیده، تاثیر اقدامات اجتماع‌محور در کنترل و کاهش خشونت علیه زنان است.
لازم به ذکر است که در پایان از 5 مقاله برتر تقدیر شد.
انتهای پیام/ب


گرامیداشت روز جهانی محو خشونت علیه زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.