دبیر هیأت ووشوی استان اصفهان

مدال‌آوری بانوان ووشوکار اصفهانی در تورنمنت بین‌المللی چین

دبیر هیأت ووشوی استان اصفهان گفت: بانوان تالوکار نونهال و بزرگسال اصفهانی با حضور در یک تورنمنت بین‌المللی به میزبانی چین موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالواحد احمدیاناظهار کرد: آبان ماه سال جاری تورنمنت بین‌المللی ووشو در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی چین برگزار شد.

وی با بیان اینکه رقابت‌ها در رده‌های سنی مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان صورت گرفت، افزود: تنها تالوکاران بخش بانوان از اصفهان به این مسابقات اعزام شدند.

دبیر هیأت ووشوی استان اصفهان اضافه کرد: در نهایت بانوان تالوکار اصفهانی در رده سنی نونهالان به 8 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز دست یافتند و در رده بزرگسالان دو مدال برنز را از آن خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرم‌های ووشو در بخش تالو مشکل است حتماً باید از سن پایین مانند نونهالی در آن شروع به فعالیت کرد به همین خاطر روی سنین پایه در این بخش در استان به خوبی کار شده به طوری که در آینده یک تیم بزرگسال قوی در تالو خواهیم داشت.

احمدیان ادامه داد: اما در مورد ساندا به دلیل اینکه ضربات مشت، لگد و درگیری در این بخش زیاد است و قدرت بدنی خاصی را می‌طلبد هم بانوان خودشان خیلی علاقه‌ نشان نمی‌دهند و هم خانواده‌ها مایل نیستند که فرزندانشان وارد این بخش از ووشو شوند در نتیجه تعداد متقاضیان و افراد موفق در تالو بیشتر از سانداست.

وی عنوان کرد: با این حال از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها سعی کرده‌ایم ساندا را به علاقه‌مندان معرفی کنیم که بیایند و در این بخش فعالیت کنند البته در رده‌های سنی پایه سانداکارانی داریم که خیلی خوب در حال پیشرفت هستند حتی بعضی‌ از آن‌ها در رده جوانان در تیم ملی خوش درخشیده‌اند.

دبیر هیأت ووشوی استان اصفهان در پایان اذعان داشت: با برنامه‌‌هایی که برای آینده در نظر داریم در این بخش هم به ویژه رده سنی بزرگسالان ووشوکاران موفقی به تیم ملی راه پیدا خواهند کرد.     

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار