مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از رها سازی 53 بطانه سنجاب در ارتفاعات شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛سید رضا موسوی مشکینی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت :سنجاب های کشف شده از دو فرد سود جو که پس از صید و زنده گیری این گونه ها از زیستگاه اصلی آنها در ارتفاعات شهرستانه بانه ، به قصد فروش در حین انتقال به استان تهران در مسیر حوزه استحفاظی استان زنجان توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده و فرماندهی انتظامی استان کشف وضبط شد.


موسوی مشکینی با بیان اینکه سنجاب های ایرانی دانه های بلوط را از زیر خاک مخفی می کنند و سبب تجدید حیات جنگل های بلوط می شوند افزود: این گونه جانوری نقش بسیار مهمی در اکوسیستم ایران به ویژه در حفظ جنگل های منحصر بفرد زاگرس ایفا می کند.


وی ادامه داد: هر ساله تعدادی از سوداگران حیات وحش اقدام به صید و فروش این گونه جانوری می کنند و با انقراض این گونه ارزشمند سبب نابودی جنگل های بلوط می شوند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست زنجان افزود: سنجاب ایرانی جثه ای به طول 25 سانتی متر، دُمی بلند و پشمالو که از نصف طول بدن بلندتر، موهای پشت به رنگ خاکستری متمایل به قهوه ای، زیر بدن زرد رنگ، رنگ موهای سر و سطح پشت دم قرمز و حنایی دارد.
جنگل های بلوط شهرستان های سروآباد، مریوان و بانه در کردستان، زیستگاه مناسبی برای زندگی و زادآوری این گونه جانوری منحصربه فرد است.

انتهای پیام/ن

 

کشف سنجاب‌ از دو فرد سود جو در زنجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاراگاه
۲۰:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام من از یگان های مهم محیط زیست تقاضا دارم که ستجاب هارا بگیرند و رهاسازی کنند ☆
من جای چند نفر قاچاقچیان را میدانم