مسئول اداره ميراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: مرمت تنها پل تاریخی باقی مانده بر روی ابهر رود شهرستان ابهر واقع در روستای قروه آغاز شد.

مرمت تنها پل تاریخی باقی مانده بر روی ابهر رودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ عباس شمشیری مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر گفت: پل تاریخی قروه تنها پل تاریخی به یادگار مانده بر روی ابهر رود است که با همت شورای اسلامی و دهیاری روستای قروه از محل اعتبار دهیاری و با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان ابهر، ساماندهی، حفاظت و مرمت می‌شود.

او در خصوص قدمت پل تاریخی قروه افزود: قدمت کهن روستا و همچنین وجود مسجدجامع تاریخی با قدمت ۱۰۲۶ سال درقسمت جنوبی روستا، بنای اولیه پل می‌توان گفت: از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است که در بررسی ها‌ی اولیه مشخص شده در طی دوران‌های گذشته ساختمان پل با افزایش جمعیت روستا وتردد بیشتر، پهن‌تر و همچنین مرمت شده است.

شمشیری با اشاره به اینکه طول این پل ۳۱ متر و عرض آن شش متر و ۲۰ سانتی متر می‌باشد، افزود: تعیین قدمت دقیق پل تاریخی روستای قروه نیاز به پژوهش‌های باستان شناسی دقیق تری دارد.

او ادامه داد: این پل تاریخی در قسمت جنوبی روستا که دارای بافت سنتی و قدیمی است بر روی ابهر رود ساخته شده و قسمت جنوبی روستا را به قسمت شمالی آن وصل می‌کند.

شمشیری در خصوص مصالح بکار رفته در این پل تاریخی افزود: این پل تاریخی سه چشمه دارد و مصالح استفاده شده در آن، شامل آجر و سنگ بوده که در سال ۱۳۳۹ برای استحکام‎بخشی و جلوگیری از تخریب پل آجری، یک پوسته سنگی را به آن اضافه کرده‎اند.

انتهای پیام/ن
 
 
 

مرمت پل تاریخی روستای قروه در ابهر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.