اتحادیۀ اروپا با ابراز نگرانی از عدم بهبود در آمار خشونت علیه زنان افغانستان، و از حکومت خواست که به صورت جدی در خصوص خشونت علیه زنان اقدام کند.

آمار خشونت علیه زنان در افغانستان ناامید کننده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیۀ اروپا با ابراز نگرانی از عدم بهبود در آمار خشونت علیه زنان افغانستان، و از حکومت خواست که به صورت جدی در خصوص خشونت علیه زنان اقدام کند.

اتحادیۀ اروپا در خبرنامه ای که به مناسبت «روز جهانی محو خشونت علیه زنان»، منتشر کرده است، میزان خشونت در برابر زنان در افغانستان را نا امید کننده خواند.

پیری مایدون، رئیس هیات اتحادیه اروپا در این باره می گوید: «ارقام تازه در مورد میزان خشونت علیه زنان در افغانستان شدیدأ نا امید کننده است. محو خشونت علیه زنان یکی از اولویت های عمده دولت افغانستان و جامعه جهانی بوده است و نیاز است تا در این راستا پیشرفت های سریع به دست آید؛ برنامه زنان، صلح و امنیت باید عملی شود و مشارکت زنان در تمام عرصه های زندگی سیاسی و اجتماعی به شمول روند صلح و انتخابات تضمین گردد.»

این در حالی است که بر اساس گزارش تازۀ کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، میزان خشونت علیه زنان در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال پیش، تغییری نیافته است. در ده ماه این سال، ۳۷۷۸ مورد خشونت علیه زنان در افغانستان در این کمیسیون به ثبت رسیده است.

همزمان با این، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در پیامش به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان گفت: حکومت وحدت ملی به تمامی میثاق های بین المللی، معاهده ها و کنوانسیون های حقوق زنان که امضا کرده متعهد است و خود را در مبارزه با خشونت در برابر زنان مکلف می داند.

رئیس جمهور افغانستان افزود: در سه سال گذشته حکومت وحدت ملی، تمامی قوانین با در نظر داشت حقوق انسانی زنان تدوین شده اند.

انتهای پپیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.