مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز؛

اجرای طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه هفت استان قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه هفت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   پیام جوادیان ، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با بیان اینکه اجرای طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه هفت آغاز شده است اظهار کرد: در این راستا پایه‌های مادری درختچه‌های حساس به سرما مثل گونه‌های ختمی، شمعدانی و... برای قلمه گیری جمع آوری و به گلخانه منتقل می‌شوند و در مدت فصل سرما در محیطی مناسب نگهداری خواهند شد.

وی با بیان اینکه طرح خریداری و کاشت بنفشه‌های پیش رس نیز همزمان با دیگر مناطق در منطقه  هفت نیز در حال انجام است گفت: این بنفشه‌ها در طول زمستان سازگار می‌شوند و در ایام عید در باغچه‌های سطح منطقه پوشش بنفشه خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تهیه نهاده‌ها کشاورزی برای کود زمستانه فضای سبز منطقه را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: تهیه قلمه از گیاهان قابل تکثیر رویشی همچون فرانکینیا، انواع ناز، کورئوپسیس، ابری نقره ای، گازانیا، مارگریت، پامپاس گراس و ... برای تکثیر رویشی در نهالستان بازآوری می‌شود.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای خشکه زنی، هرس شاخه‌های خشک، بیمار و ضعیف درختچه‌هایی مثل یوکا صورت گرفته است افزود: خروج کنده‌های خشک درختان از حاشیه شوارع و کاشت درختان مناسب نیز از دیگر اقدامات در حال انجام در سطح منطقه است.
جوادیان با تاکید بر اینکه آمادگی‌های لازم برای بحران زمستانه صورت گرفته است گفت: تأمین لوازم و تجهیزات، بازدید از نقاط آبگیر، رفع نواقص تاسیسات، پیشگیری از یخ زدگی شیرآلات، تأمین لباس کار پرسنل از جمله اقدامات در این زمینه است.
وی بیان کرد: بازکاشت و کاشت باغچه‌های پاییزه، تکمیل درختکاری بوستان‌ها و حاشیه خیابان‌های منطقه، انتقال نهال‌های خودرو باغچه‌های منطقه از دیگر اقدامات در حال انجام در طرح آماده سازی پاییزه در سطح منطقه است.

انتهای پیام/ت

آمادگی‌های لازم برای بحران زمستانه صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار