۳۵ میلیون سهم بورس در فارس معامله شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرشمه ترابیان مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در استان فارس ۳۵ میلیون و ۶۸۳ هزار سهم و حق تقدم به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال معامله شد.

وی با بیان اینکه این تعداد سهام متعلق به ۲۲۲ شرکت است، و ۶۶ درصد این معاملات مربوط به خرید سهام و ۳۴ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده، افزود: در حال حاضر ۲۷ شرکت کارگزاری در بورس استان فعالیت می‌کنند که در دوره مورد نظر برای ۱۱۴ نفر کد سهام داری جدید صادر شده است.

ترابیان تصریح کرد: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری وثوق امین، تولید برق عسلویه مپنا و پالایش نفت اصفهان بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری وثوق امین، لوله و ماشین‌سازی ایران و پالایش نفت اصفهان بیشترین تقاضای فروش را داشته‌اند.

وی ادامه داد: سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی خارک و پالایش نفت لاوان با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری وثوق امین بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

ترابیان اضافه کرد: شاخص کل بازار بورس نیز در هفته گذشته به میزان یک هزارو ۳۳۴ واحد افزایش یافته و به عدد ۸۹ هزار و ۳۳۹ رسیده است.

انتهای پیام /ت

معامله سهم بورس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.