تکمیل طرح‌های آبی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح‌های آبی استان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  استاندار، مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای و مدیرعامل آبفای شهری در خصوص مشکلات استان در حوزه آب با وزیر نیرو دیدار کردند.

استاندار در این دیدار در خصوص تامین اعتبار طرح‌های ملی در بخش آب و تخصیص منابع آب مورد نیاز برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی در استان گزارشی ارائه داد.

علی محمد احمدی با اشاره به ظرفیت منابع آبی در استان افزود: انتظار می‌رود، اعتبار مورد نیاز به تمامی بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی استان تخصیص یابد.

وی ادامه داد: این استان نسبت به سایر استان‌های کشور از توسعه کمتری برخوردار است.

استاندار با تاکید بر اینکه، کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب از خدمات کمتری بهره‌مند بوده است گفت: انتظار می‌رود با شتاب و حساسیت بیشتری نسبت به تامین اعتبار مناسب در خصوص طرح‌های آبی استان و تعیین تکلیف طرح‌های در دست مطالعه از جمله سد‌های مخزنی آبریز، بالیاب و تنگ سرخ اقدام شود.

احمدی افزود: عملیات اجرایی طرح‌های مهمی از جمله سد چم شیر، سد تنگ سرخ، آبرسانی به ایستگاه پمپاژ دهدشت غربی، آبرسانی به ۴ شهر سوق، چرام، لنده ، دهدشت و لیکک، تصفیه خانه اضطراری شهر یاسوج و تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چرام و سی سخت نیازمند اعتبار هستند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود رسیدگی به مشکلات این طرح‌ها و تامین اعتبار کافی در لایحه بودجه سال ۹۷ و سال‌های آینده موردتوجه قرار گیرد.

استاندار، ضمن تقدیر از تخصیص آب موردنیاز استان در دو حوزه مارون و زهره گفت: انتظار می‌رود، نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز در حوزه بشار مانند سایر حوزه‌های استان تسریع شود.

وزیر نیرو نیز در این نشست ضمن دریافت درخواست‌های کتبی و جمع بندی مطالب، گفت: مشکلات استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه آب با نگاه مثبت بررسی می‌شود و در حد توان در این زمینه کمک‌ خواهد شد.

رضا اردکانیان تاکید کرد: انتظار می‌رود، مردم و مسئولان استان در خصوص مصرف بهینه آب، ایجاد تعادل بین منابع و مصارف نگاه فرا منطقه‌ای داشته باشند و ما نیز در صورت مشاهده این موارد نگاه ویژه‌ای نسبت به استان خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/ش

تامین اعتبار طرح های ملی کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.