استاندار یزد گفت : هیچ مسئولی نباید با موضع گیری و دفاع از بخشنامه ها، خود را معصوم نشان داده و از زیر بار حل مشکلات شانه خالی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد با بیان اینکه دستگاههای دولتی، مشکلات بخش خصوصی را جدی بگیرند و از دخالت در امور اقتصادی تا حد ممکن پرهیز کنند گفت: باید با تهیه اولویت های مهم استان و ارائه راه حل های آنها در مسیر ایجاد رونق و کاهش بیکاری گام برداریم.

 زمانی قمی امروز یکشنبه در نشست هم اندیشی جمعی از فعالان اقتصادی استان افزود: بعضی از مسائل در حیطه تصمیمات استان است که در این مسائل خانواده دولت در استان موظفند هر چه زودتر از دخالت در امر اقتصاد تا حد ممکن کنار بکشد چون در این بخش ضررهای زیادی داده ایم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت جدی تر دستگاههای دولتی از بخش خصوصی افزود:  هیچ مسئولی  نباید با موضع گیری و دفاع از بخشنامه ها ، خود را معصوم نشان داده و از زیربار حل مشکلات شانه خالی کند بلکه باید به منظور حل مشکلات ، ایجاد رونق و کاهش بیکاری،به عنوان یک گسل بزرگ در استان و کشور  ، راه حل منطقی ارائه کند.

 استاندارگفت: شاید در این نشست ها نتوانیم خیلی از مشکلات را حل کنیم و این ادعا را نداریم ولی می توانیم با کنار هم نشستن و بیان دغدغه ها برای برخی از موارد در حد توان به سمت نقطه ای بهتر و شایسته تر حرکت کنیم.

وی با تأکید بر دسته بندی موضوعات جلسات افزود: برای اداره استان در مرحله نخست باید فهرستی جامع از اولویت های مهم با همکاری افراد حاضر در این جلسه ، نمایندگان ، کارآفرینان و نخبگان استان تهیه شود چون وقت ما کم است و نمی توانیم زمان را از دست بدهیم.

استاندار یزد اضافه کرد: در بخش های مختلف استان ، مباحث مهم شناسایی و دسته بندی شود مانند صنعت که خوشه های صنعتی و صنایع وابسته به صنایع معدن را دارد و باید مشکلات این بخش را استخراج و برای حل آنها راه حل پیشنهاد داد.

زمانی قمی ادامه داد: هر آنچه در حوزه تولید و رونق اقتصاد وجود دارد را نمی توان در این جلسات مطرح و مشکلات آنها را حل کرد چون زمان ، توان و امکانات محدود است به همین دلیل باید روی عناصر و محورهایی تمرکز شود که پیشران هستند.

وی خاطرنشان کرد: مثلا با حل مشکلات گمرکی و مالیاتی ، توان صادراتی و تولیدی استان روان خواهد شد یا اگر نمایشگاه بزرگ بین المللی آبرومند داشتیم بازاریابی و فضای عرضه بهتری خواهیم داشت بنابراین اولویت مشخص شود.

در این جلسه به دستور استاندار مقرر شد تا دسترسی در کنار نمایشگاه بین المللی یزد از طریق ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل در اسرع وقت طراحی شود.

انتهای پیام/ ی

  گام در مسیر ایجاد رونق و کاهش بیکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.