عضو هیات اجرایی اتاق ایران و افغانستان:

کنسولگری و اتاق تجاری افغانستان در بیرجند راه اندازی شود

عضو هیات اجرایی اتاق ایران و افغانستان بر راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند تاکید کرد و گفت: باید تشکل های بخش خصوصی بین دو کشور فعال شود.

کنسولگری و اتاق تجاری افغانستان در بیرجند راه اندازی شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیات اجرایی اتاق ایران و افغانستان بر راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند تاکید کرد و گفت: باید تشکل های بخش خصوصی بین دو کشور فعال شود.

فرامرز سلطانی در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی و استاندار خراسان جنوبی با رایزن بازرگانی افغانستان در ایران بیان داشت: با فعال بودن مرز ماهیرود در خراسان جنوبی ازدحام کار را در یک نقطه داریم که باید تمرکز زدایی کرده و امور را به سمت یزدان و میل ۷۳ هدایت کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه باید بازار مشترک با افغانستان ایجاد کنیم، ادامه داد: به موازنه های تجاری با افغانستان باید بیشتر توجه شود.

وی خواستار تعدیل تعرفه های ترجیحی شد و افزود: نیاز به واردات داریم که باید یک ارتباط دو سویه را با افغانستان داشته باشیم.

 وی با اشاره به خلاء تشکل های بخش خصوصی بین دو کشور گفت: نمایندگی اتاق بازرگانی بیرجند را باید در ولایت فراه افغانستان و بالعکس نمایندگی اتاق تجاری افغانستان را در بیرجند ایجاد کنیم.

عضو هیات اجرایی اتاق ایران و افغانستان عنوان کرد: اتاق مشترک بیرجند و افغانستان خلاء دیگری است که نبود آن احساس می‌شود.

 سلطانی بر ایجاد کنسولگری افغانستان در بیرجند تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های خارجی باید بیشتر مورد توجه تجار دو کشور باشد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.