دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه شنوایی و بینایی در ارومیه در قالب طرح کانون مدرسه کارگاه نوشتن خلاق را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سمیه حاضر وظیفه مربی ادبی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری ارومیه با اشاره به اینکه اعضا در مرحله جایگزینی با هدف تقویت تخیل موضوعاتی را که بتوانند خود را جایگزین نقش آن‌ها کنند کار می‌کنند, گفت: کودکان دارای نیاز‌های بینایی مفاهیم انتزاعی و دور از ذهن را به سختی فرا می‌گیرند و بر همین اساس تقویت تخیل در آموزش‌های آنها تاثیر مثبت دارد.

وی در خصوص فرآیند آموزش با دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه شنوایی اظهار کرد: آموزش از طریق مفاهیمی که تشابه‌سازی آن برای کودک قابل لمس باشد در کنار بهره‌ گیری از لب‌خوانی تاثیر فراوانی بر تعمیق یادگیری آن‌ها دارد.

حاضر وظیفه با بیان این‌ نکته که طرح‌های مختلف با استفاده از شیوه‌های متنوع می‌تواند دانش‌آموزان را در آموزش یاری کند افزود: طرح «حالا من یک مادربزرگ 60ساله‌ام» و «یک درخت بکشید» طرح‌هایی است که تا کنون برای آموزش کتاب مبنای دینی و فارسی به کار گرفته شده است.

به گفته وی در این طرح‌ها دانش‌آموز گام به گام در مسیر تصور مفهوم مورد نظر پیش می‌رود تا به آن‌چه در ذهن مربی برای آموزش نیاز دارد برسد و بتواند آن را بنویسد.

گفتنی است: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری ارومیه به کودکان دارای نیاز‌های ویژه جسمی خدمات فرهنگی, هنری و ادبی را در مسیر آموزش‌های غیر مستقیم ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ح

برگزاری کارگاه نوشتن خلاق برای کودکان دارای نیاز ویژه در کانون پرورش فکری ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.