با توجه به اینکه کرمان دومین استان عشایر خیز کشور است، تفاهم نامه ای در راستای تحقق شعار 80 میلیون ایرانی، 80 میلیون محیط بان، بین اداره کل محیط زیست و بسیج عشایری استان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست کرمان، مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: در راستای جلب مشارکت مردم در امر حفاظت محیط زیست، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان و سازمان بسیج جامعه عشایری استان کرمان مبادله شد.

رضا جزینی زاده افزود: در قالب این تفاهم نامه از ظرفیت قابل توجه و جمعیت بالای عشایر استان به عنوان جمعیت اثر گذار در جوار و بعضا در دل مناطق حفاظت شده استان برای حفاظت و صیانت از محیط زیست استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در قرن حاضر، حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، تصریح کرد: این موضوع در اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حفاظت و پاسداری از محیط زیست وظیفه ملی و همگانی شمرده است، به خوبی نمایان است.

جزینی زاده یادآور شد: در شرایط کنونی، با توجه به تشکیلات و توانمندی های بسیج به منظور ارتقای سطح تعامل و همکاری با دولت برای سازندگی ایران اسلامی در ابعاد و عرصه های مختلف از جمله عرصه حفاظت از محیط زیست این تفاهم نامه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان بسیج جامعه عشایری سپاه ثارالله استان کرمان تنظیم شده است.

انتهای پیام/ب

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل محیط زیست و بسیج عشایری استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار