عضو هیئت رئیسه جمنا گفت: از هم اکنون گمانه‌زنی‌های درباره کاندیدا‌های ریاست جمهورى 1400 مایه تعجب و شگفتی است.

گمانه‌زنی‌های فعلى درباره كانديداهای رياست جمهورى مايه شگفتى استسید محمد حسینی دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامى در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بحث های زودهنگام انتخاباتی اظهار کرد: جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی درباره مسائل مختلف جامعه نظرات متفاوتى دارند و كم و بيش ديدگاههايشان رامطرح می‌كنند كه این تضارب آرای و انديشه ها براى ارتقای سطح آگاهى جامعه مؤثر است.

وی افزود: تحلیل‌ها و رویکردهای مختلفی نسبت به مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد كه طرح آنها مفيد ول ازم است تا مردم در جریان مواضع اشخاص و احزاب قرار گیرند.

عضوشوراى مركزى جبهه مردمی نيروهاى انقلاب تصریح کرد: اما در حال حاضر طرح مباحث انتخاباتی و طرح گزينه ها حتی اگر مربوط به انتخابات مجلس در سال 98 باشد توجيهى ندارد و بسیار زود هنگام است چه رسد به آنکه مسئله انتخابات ریاست جمهوری درسال 1400 مطرح شود آن هم در شرایطی که دولت دوازدهم به تازگی شکل گرفته و در آغاز راه است.

حسینی بیان کرد: انتخاباتی شدن فضای کشور به صورت زودهنگام بدون شك به زیان كشور است چرا که فضاى جامعه را تحت‌الشعاع حدس و گمانه‌زنی‌ها و تشديد اختلافات قرار مى دهد و چه بسا مديران و مجریان کشور به جای پرداختن به مأموریت‌ها و وظایف اصلى ، بخشى از انرژى و توان خود را به منازعات و چالش هاى غيرواقعى معطوف می‌کنند.

عضو هيئت رئيسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه در حال حاضر لازم است که تمام توان و فكرمسئولان متمرکز به خدمت رسانی و حل مشکلات مردم و تحقق وعده‌ها باشد، تأکید کرد: گمانه‌زنی‌های فعلى در خصوص كانديداهای رياست جمهورى مايه تعجب و شگفتى است چرا که سابقه نداشته ٤ سال پیش از انتخابات فضای جامعه درگیر این مسئله شود.

وی ادامه داد: ممکن است احزاب در جلسات داخلی خود مباحثی را پیرامون انتخابات و يا حتى كانديداهاى احتمالى مطرح کنند كه ايرادى ندارد اما کشاندن چنین مباحثی به رسانه ها و مردم كه موجب اختلاف و حتى در مواردی دوقطبی شدن جامعه و فضاسازى ناصواب و ديگر آسيب‌ها مى شود هيچ توجیه منطقی ندارد.

وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامى همچنين يادآور شد: در دوره هاى گذشته در حاليكه تا انتخابات رياست جمهورى كمتر از ٢سال فاصله داشتيم مقام معظم رهبری توصیه می‌کردند که ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی صورت نگيرد و فضای کشور دچار تنش و دو قطبی نشود؛براين مبنا پرداختن به اين قضايا ٤ سال مانده به انتخابات ضرررهایش به مراتب بيشتر ازفايده اش است.

حسینی در ادامه افزود: خواه ناخواه در مسائل حساسى مانند انتخابات تفاوت دیدگاه‌ها و تعصبات چشمگير است لذا طرح مباحث زودهنگام انتخاباتی باعث ایجاد فاصله میان اقشار مختلف جامعه می‌شود.

عضو شوراى مركزى جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی می توانند بررسی‌های لازم به منظور حضورفعال در انتخابات آتی را درمحافل داخلى و درون تشكيلاتى انجام داده و چشم‌انداز و نقشه راه آینده سیاسی خود را ترسیم کنند اما چه لزومی دارد از حالا ذهن جامعه را درگير اين كشمكش ها كنند؟

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار