ساعاتی پیش از ورود «امانوئل مکرون» به بورکینافاسو، در حمله با نارنجک علیه سربازان فرانسوی در این کشور، 3 تن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ فقط ساعاتی مانده به ورود «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، به بورکینافاسو، دو فرد ناشناس که روی موتورسیکلت  بودند، اقدام به پرتاب نارنجک به سمت خودروی نظامیان فرانسوی کردند.

این خودروی نظامی در مسیر عزیمت به سمت نیرو‌های ویژه فرانسوی بود که هدف حمله  با نارنجک قرار گرفت و در پی آن سه غیرنظامی مجروح شدند. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

مکرون از ساعات ابتدایی روز سه شنبه سفر ۳ روزه آفریقایی خود را آغاز کرده و در اولین مقصد خود، وارد واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو، شد. پس از آن مکرون و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، راهی آبیجان، پایتخت ساحل عاج، می‌شوند تا در اجلاس مشترک اتحادیه اروپا- آفریقا برای رسیدگی به وضع مهاجران شرکت کنند. این اجلاس بر روی آموزش، سرمایه گذاری در حوزه جوانان و اقتصاد متمرکز خواهد شد تا به این ترتیب جلوی سیل مهاجران اقتصادی به اروپا گرفته شود. مهاجران آفریقایی برای رسیدن به اروپا مسیر پرخطر دریای مدیترانه را انتخاب می‌کنند که تاکنون جان بسیاری از آن‌ها را گرفته است.

فرانسه از سال ۲۰۱۰ نیرو‌های نظامی را با هدف کمک به کشور‌های آفریقایی برای مبارزه با افراط گرایان، در بورکینافاسو مستقر کرده است.

انتهای پیام/

حمله به سربازان فرانسوی در بورکینافاسو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار