فرماندار شهرستان بانه گفت: تا پایان امسال با تامین اعتبار لازم ظرفیت تخت های بیمارستانی این شهرستان به ۱۹۴ تخت افزایش پیدا می کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فلاحی با اشاره به اتمام عملیات احداث ساختمان بیمارستان جدید بانه، گفت: با پیگیری های نماینده مردم این شهرستان در مجلس و به همت بنیاد برکت و عزم راسخ وزارت راه و شهرسازی، ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این بیمارستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص و خدماتی مورد نیاز هم، از طریق آزمون استخدامی به کارگیری خواهند شد، بیان کرد: بیمارستان ۹۸ تختخوابی تازه ساخت بانه، از نظر فضا، بخش ها و تأسیسات اجرا شده در آن، از مراکز بیمارستانی به روز و پیشرفته است که نیازهای زیادی را در بخش های درمانی، جراحی و مراقبت های ویژه مغز و قلب مرتفع خواهد کرد.

وی به مسافت زیاد شهرستان بانه با مرکز استان و شهرستان های دارای مراکز بیمارستانی مجهز اشاره کرد و گفت: با توجه به تکمیل بودن کادر پزشکی تخصصی در شهرستان بانه، راه اندازی این بیمارستان علاوه بر رفع نیاز شهروندان و ساکنان منطقه، نقش به سزایی نیز در جذب گردشگر و توریسم درمانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: «با اختصاص هزینه تجهیز بیمارستان تازه ساخت ۹۸ تختخوابی بانه، هم اکنون قرارداد تجهیز آزمایشگاه، آشپزخانه، رخت شورخانه و بخش استریل منعقد شده و یا در حال انعقاد است و در نهایت تا پایان سال جاری و حداکثر تا اوایل سال آینده، بیمارستان به طور کامل راه اندازی خواهد شد.

رضا درزی، سرپرست کارگاه و مدیر اجرایی پروژه هم  گفت: بیمارستان ۹۸ تختخوابی بانه در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع با زیربنای ساختمان اصلی ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه، ساختمان های جانبی و مجاور به مساحت ۵۰۰ متر مربع و محوطه سازی اجرا شده و در حال حاضر انشعابات آب، برق و گاز وصل شده است.

وی نصب و راه اندازی یک ایستگاه تقلیل فشار گاز، یک پست برق، تأسیسات گرمایشی، سرمایشی، تهویه مطبوع و سیستم روشنایی را نیز از جمله تأسیسات گسترده و قابل توجه این پروژه برشمرد.

انتهای پیام/م

منبع:مهر

اختصاص  100 میلیارد ریال برای  احداث ساختمان بیمارستان جدید بانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.