عضو شورای شهر تهران گفت: ٤٠ درصد آلودگى تهران ناشى از اتوبوس‌ها و خودرو‌های سنگین دیزلی است.

٤٠ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودرو‌های دیزلی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، بعد از ارائه گزارش پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خطاب به وی اظهار کرد: بهتر بود گزارش حوزه حمل و نقل کمتر بود و به راهبرد‌ها و برنامه‌های عملی می‌پرداخت، تا اینکه مسائل به صورت کیفى مطرح شود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اصول توسعه انسان محور و توسعه پایدار مد نظر قرار گرفته است، ادامه داد: قسمتی از طرح جامع به زیر ساخت‌های طبیعت محور تاکید دارد، برنامه شما براى پیشبرد این هدف چیست؟

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در مورد ارتقا و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک آموزه‌ها ضعیف است و ما نتوانسته ایم جلب مشارکت مردمی داشته باشیم، معاونت حمل و نقل چه برنامه‌ای براى افزایش آموزش‌ها در نظر دارد؟

صدراعظم نوری با اشاره به آلودگی هوای تهران ادامه داد: ٤٠ درصد آلودگى تهران ناشى از اتوبوس‌ها و خودرو‌های سنگین دیزلی است. این در حالی است که خودرو‌های دیزلی کربن خالص تولید می‌کنند و باعث بروز سرطان می‌شوند. آیا براى استفاده از فیلتر دود در اتوبوس هاى شرکت واحد برنامه ریزى شده است؟

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به غیر سواره‌ها در شهر اظهار داشت: مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران اکنون ٢٢٠ کیلومتر است که باید به ٩٠٠ کیلومتر برسد. همچنین تعداد خانه‌های دوچرخه باید از ١٤٥ خانه کنونى به ٥٤٥ خانه برسد. آیا در این موارد در معاونت حمل و نقل برنامه ریزى صورت گرفته است؟ امیدواریم در گزارش‌هایی بعدی به برنامه‌های عملی و کمی بیشتر توجه شود و به این سوالات پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

سهم 40 درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۶
سلام. من چند روز پیش امدم تهران و هوای تهران بسیار الوده و ناراحت کننده بود....سردرد عجیبی هم هوای تهران برای من داشت وای به حال مردم عزیز تهران خدا کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
خودروهای سنگین باس فیلتر مکانیکی جذب ذرات داشته باشن و زود به زودم عوضش کنن اتوبوسای شهرداریم باس کلا برقی باشن
آخرین اخبار