رویداد متنا صنعت در استان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با هفته استانی پژوهش و فناوری، «رویداد مُتنا صنعت» با هدف آسیب‌شناسی و رفع مشکلات صنعت چهارمحال و بختیاری از پنجم آذرماه جاری به صورت رسمی در شهرکرد آغاز به کار کرد و پنجم اسفند امسال پایان می‌یابد.

طرح متنا صنعت برگرفته از چهار کلمه مشکل گشایی، توانمندسازی، نوآوری و اقدام می‌باشد که جهت شناسایی ظرفیت‌ها و جلب مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی در محورهای تولید محصول، فروش محصول، راه اندازی و خلق کسب و کار جدید و نوآور متناسب با امکانات بنگاه صورت می‌پذیرد.

افتتاحیه این رویداد با همکاری بنیاد نخبگان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه شهرکرد و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهرکرد برگزار شد.

مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد ملی نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: مراحل مقدماتی رویداد متنا از ابتدای سال جاری آغاز شد و پس از عارضه یابی ۳۰ واحد صنعتی معرفی شده از طرف اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان توسط بخش خصوصی، در نهایت ۱۸ واحد جهت ارائه راهکار وارد این رویداد گردید.

وی افزود: پس از اعلام فراخوان توسط بنیاد نخبگان، ۱۵ تیم پژوهشی متشکل از اعضای هیئت علمی و دانشجویان استان جهت بررسی عارضه‌ها و ارائه راهکار، در رویداد متنا ثبت نام کردند.

گفتنی است: گام نخست این رویداد، عارضه یابی از مجموعه‌های صنعتی، مشکلات و معضلات این بخش دسته بندی و دعوت از اجتماعات نخبگانی برای شرکت در رویداد و ارائه ایده در جهت رفع این موانع بود.

در گام دوم که رویداد متنا صنعت چهارمحال و بختیاری هم اکنون در مراحل پایانی آن قرار دارد، گروه‌های شرکت کننده، پس از بررسی رزومه و سوابق، پذیرش شدند و در جریان مشکلات حوزه صنعت استان قرار می‌گیرند.

در گام سوم هم طی سه روز اجرا می‌شود، که شرکت کنندگان، داوران و صنعتگران در روز اول با روند رویداد و بهره‌مندی از آموزش‌های مورد نیاز آشنا می شوند و پس از بیان مشکلات توسط صنعتگران، تیم‌های شرکت کننده با همکاری مربیان به طرح ایده در راستای حل این مشکلات می‌پردازند.

گام چهارم هم حدود دو ماه به طول می‌انجامد که در این مرحله، تیم‌ها از نزدیک با مشکلات و معضلات واحد‌های صنعتی آشنا می‌شوند و راهکار‌های خود را برای رفع آن‌ها ارائه می‌کنند.

در مرحله بعد نیز راهکار‌های تیم‌های شرکت کننده توسط تیم داوری ارزیابی خواهد شد و بهترین‌ها در روز مهندس مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

در گام نهایی، تیم‌های منتخب ضمن حضور در مجموعه‌های صنعتی مرتبط، با مسئولان مجموعه وارد مذاکره می‌شوند تا مقدمات اجرای عملی راهکار‌ها برای حل مشکلات انجام شود.

گفتنی است: برنامه‌های هفته استانی پژوهش و فناوری، همزمان با سراسر کشور، از چهارم آذرماه جاری در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/ن

رویداد متنا صنعت در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار