رئیس کل دادگستری استان ایلام در تعیین اعضای هیات منصفه مطبوعات استان از انتخاب اعضای جدید برای 2 سال دیگر خبر داد.

 معرفی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات ایلام+اسامیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛   محمد رزم رئیس کل دادگستری  ایلام  اظهار کرد: بر اساس قانون مطبوعات، اعضای هیئت منصفه هر  دو  سال یک بار انتخاب می شوند و به جرائم مطبوعات و رسانه های دارای مجوز رسمی،  با حضور این اعضاء رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه رسالت مطبوعات و رسانه ها ایجاب می کند که در راستای تنویر افکار عمومی و سالم سازی جامعه گام بر دارند، افزود: می طلبد که مطبوعات و رسانه ها حرکت بر مبنای قانون و انتشار مطالب بر اساس واقعیات و رعایت صحت و دقت را سرلوحه فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت منصفه نماینده افکار عمومی هستند و رسالتی بس خطیر و ظریف بر عهده دارند، بیان داشت: قانون حیطه وظایف و فعالیت ها را به خوبی مشخص کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان اینکه هیئت منصفه می توانند به سالم سازی جامعه و برقراری امنیت شغلی مدیران، کارگزاران و اصحاب مطبوعات و رسانه ها به خوبی کمک کنند، یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام آمار جرائم مطبوعاتی و پرونده های وارده به محاکم بسیار پایین است و این نشأت گرفته از آشنایی افراد با قوانین و مقررات و حرکت بر مدار قانون است.

محمد رزم با اشاره به اینکه مسئولیت اعضای هیئت منصفه مسئولیتی شرعی و سنگین است، تصریح کرد: حضور به موقع و مرتب اعضای هیئت منصفه در جلسات باعث تسریع در رسیدگی به پرونده ها و رفع اطاله دادرسی خواهد شد.

* اسامی اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات

در پایان این جلسه محمدتقی قاسمی، راضی ناصری فرد، فریدون حیدری، علی چراغی پور، نصرت اله حیدری، خداداد ابراهیمی، شعبان فروتن، ملک محمد هاشمی، غلامرضا محمدمرادی، محمد کریمی، حشمت اله آقایی، سیده فاطمه موسوی مقدم و کلثوم خلیلیان به عنوان 14 عضو هیئت منصفه مطبوعات استان ایلام معرفی  شدند و احکام خود را از رئیس کل دادگستری استان ایلام دریافت کردند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.