استاندار خراسان رضوی گفت:در سال‌های اخیر نرخ بیکاری در سرخس با به کارگیری نیرو‌های بومی در پالایشگاه گاز خانگیران از ۱۹ به ۱۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علی رضا رشیدیان در جلسه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان سرخس با بیان اینکه نرخ بیکاری این شهرستان، نسبت به میانگین استان هنوز  بالا است  افزود: نرخ بیکاری در این شهرستان همچنان مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه بحث تولید، اشتغال و ارتقای تولید رسالت اصلی دولت در سال ۹۶ است، گفت: در کنار آن تمام وزارتخانه ها، دستگاه‌های دولتی، قوای مقننه و قضاییه باید برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کنند.


رشیدیان افزود: در استان خراسان رضوی اقدامات خوبی در حیطه اشتغالزایی در سال‌های اخیر انجام شده است، به طوری که با هدف گذاری ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری، این استان در نیمه نخست امسال، ۲۳ درصد از سهم اشتغالزایی کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار خراسان رضوی، سهم اشتغالزایی شهرستان سرخس در سال جاری را بیش از چهار هزار و ۱۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: این رقم ۲ برابر میزانی است که از سوی مسئولان شهرستانی مطرح شده و در این خصوص حمایت‌های لازم در زمینه رفع موانع تولید، تسهیلات و موافقت‌های اصولی صورت خواهد گرفت.

رشیدیان افزود: منطقه ویژه اقتصادی، وجود پالایشگاه گاز، چاه‌های گاز، قرار گرفتن در دروازه آسیای میانه و به ویژه خط آهن این منطقه جایگاه ویژه‌ای به شهرستان سرخس داده که احیای جاده ابریشم و ارتباط کشور‌های آسیای میانه از این طریق به آب‌های گرم و آزاد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرخس به عنوان شهر مرزی ویترین جمهوری اسلامی و یک شهر بین المللی است، افزود: توسعه این شهر در قالب بهبود شرایط زیستی، طراحی المان‌های شهری، ارتقای مبلمان شهری و نظافت شهری، افزایش ظرفیت سرمایه گذاری در سرخس را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری، شورای شهر و دستگاه‌های اجرایی زمینه خوبی برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در این شهرستان فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی از نقاط قوت سرخس است و تصویب آن در شورای مناطق آزاد توسط هیات دولت در حال انجام است که امیدواریم این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد.

وی تاکید کرد: شهرستان سرخس ظرفیت خوبی در توسعه حوزه اقتصادی، دامی و کشاورزی دارد و در این حال با چالش‌هایی از جمله مسائل عمرانی نظیر مشکلات راه و نیز گازرسانی روبه رو است که برای رفع مشکلات موجود در این شهرستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در بخشی از سخنانش گفت: با تلاش‌های خوب صورت گرفته میزان طلاق طی سال‌های اخیر در استان خراسان رضوی کاهش قابل توجهی داشته که در این میان شهرستان سرخس به موفقیت‌های خوبی در این زمینه دست یافته است.

رشیدیان افزود: میزان طلاق در استان خراسان رضوی با اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر از رتبه اول به رتبه هشتم کشور کاهش یافته و در نیمه اول امسال نیز کاهش ۱۳.۲ درصدی طلاق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان داشته ایم.

وی میزان کاهش طلاق درشهرستان سرخس در این مدت را ۴۱ درصد عنوان و اظهار کرد: تعداد طلاق‌های رخ داده در پنج ماهه اول سال گذشته در سرخس ۷۲ مورد بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به ۴۳ مورد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: تشکیل مجمع مشورتی بانوان با پنج کارگروه، ظرفیت خوبی را برای مشارکت بانوان در طرح‌های اقتصادی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در این استان ایجاد کرده است.

رشیدیان با اشاره به افتخاری که بانوان کارآفرین خراسانی در سطح کشور کسب کرده اند، گفت: در این خصوص خراسان رضوی در قالب طرح‌های مورد تایید صندوق کارآفرینی امید رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است، به طوری که از ۷۲ مورد طرح‌های معرفی شده در استان، ۱۹ مورد منجر به پرداخت شده است که این میزان در کل کشور ۴۵ مورد بوده است.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به صحنه‌های زیبای همدلی و اتحاد مردم در راهپیمایی دهه آخر صفر و کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: از شهرستان سرخس نیز بیش از هفت هزار نفر در راهپیمایی و تشرف به بارگاه منور رضوی با پای پیاده شرکت داشته اند.




تلاش برای دعوت از روسای جمهور ایران و ترکمنستان به منظور افتتاح پل دوم مرزی سرخس



استاندار خراسان رضوی، در ادامه برنامه سفر خود به سرخس، از روند عملیات اجرایی پل دوم مرزی این شهرستان بازدید کرد.

 علی رضا رشیدیان در حاشیه این بازدید گفت: تلاش می‌شود افتتاح این پل، با حضور روسای جمهور ایران و ترکمنستان صورت پذیرد.

وی افزود: بهره برداری از این پروژه به طور حتم در گسترش و تحکیم روابط اقتصادی و مردمی دو کشور نقش و سهم به سزایی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قرار داد امضا شده در سفر به ترکمنستان مبنی بر مجوز تردد روزانه هزار خودرو بین دو کشور از مرز سرخس، اظهار امیدواری کرد: آغاز اجرایی شدن این توافق در حضور روسای جمهور دو کشور و همزمان با بهره برداری از این پل باشد.

رشیدیان از اعلام رضایت طرف ترکمنی از عملکرد پیمانکاران ایرانی و ابراز تمایل برای واگذاری پیمان احداث ۷۰۰ کیلومتر جاده در خاک ترکمنستان خبر داد و تصریح کرد: می‌توان اعتبار مورد نیاز این پیمان را از طریق تهاتر گاز خریداری شده تامین کرد.

 

افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان سرخس



استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به سرخس نمایشگاه دستاورد‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اداری و دولتی شهرستان را افتتاح کرد.

علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه، ضمن ابراز خرسندی از دستاورد‌های ادارات در حوزه اقتصاد مقاومتی بر استمرار این روند تاکید کرد.

وی از نخبگان و اندیشمندان سرخس نیز دعوت کرد تا طرح‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه دهند تا مورد حمایت قرار گیرند.
 
 

شهدا، فرزندان موفق و تربیت یافتگان مکتب عاشورا هستند



پایان بخش برنامه‌های سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس، دیدار با والدین شهید محمود چوپان نژاد بود.

علی رضا رشیدیان در این دیدار، ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا، این عزیزان را از جمله شاگردان موفق و تربیت یافتگان مکتب عاشورا توصیف و اظهار کرد: همه باید پاسدار راه و منش شهدا در جامعه باشیم و به تکلیف خود در برابر آنان و خانوادهایشان عمل کنیم.

وی شهدا و خانواده شهیدان را چشم و چراغ ملت و مردم خواند و افزود: همه مسئولان را به دیدار با خانواده شهدا توصیه می‌کنم تا از آنان به عنوان اسوه‌های ایمان، درس صبر و استقامت بیاموزند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر حفظ روحیه جهادی و از خودگذشتگی، تاکید کرد: سازندگی، رشد و شکوفایی روزافزون کشور مستلزم تلاش و همکاری همه مردم و مسئولان است.

رشیدیان تصریح کرد: امروز همه آحاد جامعه به ویژه جوانان ایران اسلامی تحت رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب و با تاسی به فرهنگ و سیره شهدا برای اعتلای جایگاه کشور تلاش می‌کنند.

گفتنی است؛ شهید محمود چوپان نژاد متولد سال ۴۶ بود که طی عملیاتی در منطقه سومار در قصر شیرین در سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای پیام//م.ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.