گردهمایی اعضاحلقه های صالحین سپاه عشایر

گردهمایی فصلی مربیان و سرمربیان حلقه های صالحین سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حجت الاسلام پناهی  رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در جلسه فصلی مربیان و سرمربیان حلقه‌های صالحین این ناحیه با اشاره به سالروز آغاز ولایت و امامت امام زمان (عج) گفت: فلسفه امامت، هدایتگری، تفسیر واقعی قرآن و دین، تبیین احکام دینی و پاسخگویی به شبهات است.

حجت الاسلام پناهی افزود: امام به خاطر معصوم بودن از خطا و اشتباه و انسان کامل بودن واسطه فیض از منشاء، یعنی خداوند و رساندن این فیض الهی به مردم است.

وی به علت‌های غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و ادامه داد: آزمایش مردم برای پایبندی به مبانی انتظار، تربیت انسان‌ها با استفاده از فرهنگ انتظار، حفاظت از جان امام در برابر خطرات دشمنان، و نبود بلوغ و رشد فکری جامعه اسلامی برای پذیرش ظهور از جمله دلایل غیبت امام زمان (عج) است.

رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان به هفته بسیج اشاره و اضافه کرد: یکی از مهمترین ابتکارات بسیار ماندگار امام راحل تشکیل بسیج از متن جامعه و نیرو‌های مردمی با کمترین هزینه بود که امروز این نیرو برای همه ارکان نظام کار آمد است.

پناهی افزود: اگر طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و علمی حلقه‌های صالحین که متشکل از نیرو‌های مذهبی بسیج است اجرا شود جامعه برای همیشه بیمه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان هم در این جلسه گفت: تربیت انسان‌های مومن، بصیر، ولایت مدار و انقلابی از اهداف اصلی تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین است.

سرهنگ بهمنیار تعالی معنوی توام با رشد ایمان و بصیرت جوانان و نوجوانان را از دست آورد‌های طرح حلقه‌های صالحین دانست و ادامه داد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، نشست‌های سیاسی و تربیتی بصیرت بخشی، برپایی کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله دشمن شناسی برای شرکت کنندگان از جمله وظایف مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین است.

وی ادامه داد: ۹۵ حلقه صالحین با ۸۵ سرگروه در مناطق مختلف عشایری استان فعال است.

 

انتهای پیام/ش

برپایی کارگاه‌های آموزشی توسط  حلقه های صالحین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.