رییس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با پرداخت فوری را داشت، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتای استان یزد گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی سعی در فریب شهروندان از طریق اعطای وام با شرایط مناسب و پرداخت فوری را داشت، دستگیر شد.

 سرهنگ ابوطالبی با اشاره به ضرورت ارتقای آگاهی از نحوه استفاده از فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از این شگردها مجرمان سایبری برای سوءاستفاده از شهروندان، پرداخت وام با عناوین وسوسه‌انگیز است.

وی افزود: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی با مراجعه به پلیس فتا اعلام داشت که با رؤیت آگهی با موضوع ارائه وام فوری با تسهیلات عالی و بدون ضامن در یکی از گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و به دلیل نیاز مالی شدید اقدام به برقراری ارتباط با وام‌دهنده نمودم .

رییس پلیس فتای استان در ادامه با بیان این‌که کلاه‌بردار با ارائه مدارک جعلی فعالیت خود را قانونی جلوه داده و اعتماد شاکی را جلب می‌نمایند، گفت: شاکی فریب کلاه‌بردار را خورده و مبلغ 12 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به‌ حساب متهم طی پنج مرحله واریز نموده است .

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: متهم در مقابل، متعهد می‌شوند طی۱۰ روز وام به مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان را به‌حساب شاکی واریز نمایند، ولی باگذشت حدود دو هفته متهم با بهانه‌های مختلف از شاکی پول دریافت می‌نموده که وی به موضوع مشکوک شده و اقدام به شکایت نموده است.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: هم‌وطنان توجه لازم را داشته باشند که برای دریافت وام حتماً به بانک مراجعه نمایند و به‌هیچ‌عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، و توجه داشته باشند که بانک‌ها هیچ‌گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای پرداخت وام یا تسهیلات به این شیوه ندارند و این تبلیغات از سوی کلاه‌برداران منتشر می‌شود.

وی بابیان این‌که هم‌وطنان با ارائه اطلاعات شخصی از طریق فرم‌های جعلی از سوی کلاه‌برداران با عناوین مختلف، این موارد را جمع‌آوری کرده و در مراحل بعدی اهداف مجرمانه از اطلاعات در دسترس سوءاستفاده می‌نمایند، تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را با پر کردن فرم‌های دروغین در اختیار کلاه‌برداران نگذارید، چراکه این افراد با جمع‌آوری اطلاعات شما به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود هستند که این کار به آن‌ها کمک می‌کند .

رییس پلیس فتا استان یزد در پایان از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

انتهای پیام/ ی

دستگیری کلاه بردار دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار