ناتو اعلام کرد که رهبران سیاسی گروه طالبان در پاکستان مستقرند و سران عملیاتی این گروه در افغانستان فعالیت دارند.

رهبران طالبان بر سر درآمد قاچاق مواد مخدر اختلاف دارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ناتو اعلام کرد که رهبران سیاسی گروه طالبان در پاکستان مستقرند و سران عملیاتی این گروه در افغانستان فعالیت دارند.

جنرال جان نیکلسون، فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که سران گروه طالبان بر سر درآمد قاچاق مواد مخدر باهم اختلاف دارند و این مساله تا سطح رهبری این گروه در شورای کویته نیز گسترش یافته و باعث ایجاد اختلافات میان آنان شده‌ است.

جان نیکلسون، روز گذشته در کنفرانس ویدیویی از کابل به پنتاگون گفته است که تروریست ها از آن سوی خط دیورند به افغانستان می‌آیند؛ پس از عملیات نظامیان پاکستانی شمار زیادی از این افراد از پاکستان به افغانستان آمده و برخی از آنها به گروه داعش پیوسته اند.

نیکلسون افزود: پاکستان برای از بین‌بردن لانه‌های طالبان در داخل خاک خود اقدام موثر نکرده است. وی تصریح کرده که هنوز هم رهبران سیاسی طالبان در پاکستان مستقرند و برخی سران این گروه نیز در افغانستان فعالیت دارند.

فرمانده نیروهای حمایت قاطع گفته که برخی از فرماندهان طالبان که درآمد تولید و قاچاق مواد مخدر را در افغانستان می‌گیرند، حاضر به تحویل آن به رهبری این گروه در شورای کویته نیستند و این مورد نیز اختلافات را در سطح رهبری طالبان افزایش داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار