مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: 1200 واحد ساخت وساز غیر مجاز برای واگذاری انشعاب گاز در همدان شناسایی شد.

شناسایی ساخت‌وساز غیرمجاز برای واگذاری انشعاب گاز در همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛محمدمهدی مهدوی مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه بیش از 1200 واحد ساخت‌وساز غیرمجاز برای واگذاری انشعاب شناسایی شده است، گفت: اگر واگذاری انشعابات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اصولی‌تر و منطقی‌تر سامان یابد به نفع مردم و سازمان‌ها خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر همدان صورت گرفته است، اظهار کرد: در استان همدان بیش از 1200 واحد ساخت‌وساز غیرمجاز وجود دارد که نیاز به انشعابات گاز دارد. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان ادامه داد:شرکت گاز منعی برای واگذاری انشعاب ندارد، تصریح کرد: در صورتی‌که شهرداری، بنیاد مسکن و جهادکشاورزی در بخش باغات مجوز لازم برای اختصاص انشعاب صادر کند بلافاصله عملیات گازرسانی صورت می‌گیرد چرا که وظیفه شرکت گاز، گازرسانی به مشترکین است. 

مهدوی با بیان اینکه برای اجرای خط لوله گاز باید در معابر عمومی کار شود، افزود: مدتی به علت اینکه معابر مورد تأیید نبود و در فضای غیرکاربری ساخت‌وساز صورت گرفته بود، نمی‌توانستیم عملیات گازرسانی را انجام دهیم اما در حال حاضر فرمانداری همدان پذیرفت که وضع موجود مورد تأیید است. 

وی گفت:گازرسانی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز را همراه مشکلات عدیده‌ای دانست و گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز خیابان‌کشی و معبر مشخصی ندارد که بتوانیم انشعاب‌رسانی کنیم. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه اینک در منطقه حسینیه چهارده معصوم(ع) و اسلامشهر همدان در حال انشعاب‌رسانی هستیم، خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید در جاهایی که ساخت‌وساز غیرمجاز صورت گرفته است، دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌توانند تا 3 سال خدمات موقت ارائه دهند. 

مهدوی بیان کرد: در بخش واگذاری در ساختمان‌هایی که چند واحد خلاف احداث شده بود نیز در گذشته نمی‌توانستیم انشعاب واگذار کنیم اما در حال حاضر می‌توانیم اشتراک مجاز برای واحدهای مختلف واگذار کنیم. 

وی با اشاره به اینکه به گفته برخی با تصویب این قانون ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزایش یافته است، اظهار کرد: واگذاری انشعابات به ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید با قاعده و روشی اجرا شود تا بعدها به مشکل برخورد نکنیم. 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان تاکید کرد:درباره مشکل نبود گاز در مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی موجود در حدفاصل میدان‌بار همدان تا بلوار آیت‌الله نجفی نیز خاطرنشان کرد: صاحبان صنوف مختلف این منطقه قبل از تصویب این قانون مراجعاتی داشتند و در حال حاضر نیز اگر شهرداری مجوز حفاری و لوله‌گذاری بدهد، برای گازرسانی اقدام خواهیم کرد. 

مهدوی یادآور شد: با توجه به اینکه فشار خط موجود در بلوار آیت‌الله نجفی متوسط است، باید ایستگاهی در این منطقه زده شود تا با فشار مناسب گاز تحویل داده شود که در صورتی‌که محلی برای استقرار ایستگاه اختصاص یابد، مشکلی برای لوله‌گذاری و تأمین گاز نداریم.

انتهای پیام/ب

1200 ساخت وساز غیر مجاز در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار