جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ظهر امروز جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان در دانشگاه کردستان برگزار شد.

 فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان در این جشنواره با اشاره به اهمیت علم و فناوری گفت: دنیای مدرن بعد از انقلاب صنعتی شروع شده و علوم تجربی از مولفه‌های آن محسوب می‌شود.

 اخلاقیان افزود: اهمیت قدرت و ثروت برای حفظ جایگاه کشور ارزشمند بوده و راه کسب آن بهره‌گیری از علوم تجربی است.

 وی بیان کرد: کشورهای توسعه یافته در این خصوص سرمایه‌گذاری می‌کنند و باید کشور ایران هم در این راستا زمینه فعالیت دانشمندان و پژوهشگران را فراهم کند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: در گذشته دور دانشمندان ایرانی در زمینه‌های ادبیات و فرهنگ و هنر ایرانی آثار ارزشمندی به‌جا گذاشته‌اند و در طول تاریخ دستاوردهای بزرگی نیز به‌دست آوردند.

وی عنوان کرد: کشور ما در چند قرن گذشته دچار رکود علمی شده و لطمه‌های وارد کرده که هنوز آثار آن را حس می‌کنیم.

 اخلاقیان افزود: در کشور آثاری از پیشرفت‌های علمی دیده می‌شود که این آثار به استمرار و مداومت نیاز دارد و باید سرمایه‌گذاری جامع در این مسیر صورت بگیرد چراکه تنها راه توسعه همین است.

 وی اظهار کرد: توسعه پایدار متکی بر علم و فناوری و خود مردم است و باید در این راستا کار شود تا علم و فناوری نهادینه و کشور به سمت توسعه درون‌زا حرکت کند.

 رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های ما متکی بر علم نیست، گفت: مدیران به‌واسطه قابلیت تصمیم‌گیری در جامعه تأثیرگذار هستند بنابراین باید برنامه‌های صحیح و طرح‌های راهبردی صحیح را برنامه‌ریزی کنند.

 انتهای پیام/ د م

توسعه پایدار متکی بر علم و فناوری و خود مردم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.