مسئولان وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا در ارتباط با قطع مداوم برق در کابل از سوی مجلس نمایندگان استجواب شدند.

قطع مداوم برق در کابل پای مسئولان را به مجلس کشاندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا در ارتباط با قطع مداوم برق در کابل از سوی مجلس نمایندگان استجواب شدند.

مجلس نمایندگان در نشست امروز چهارشنبه (8 قوس)، محمد گل خلمی، معین وزارت آب، ننگیالی میاخیل و خالص استانکزی معینان شرکت برشنا و مجیب الرحمان مومن، رئیس برق کابل را استجواب کرد.

مشکلات قطع دوامدار برق در شهر کابل، اضافه ستانی پول برق و چگونگی رسیدن به خودکفایی تامین برق در کشور از موارد اصلی استجواب این مسئولان بود.

محمد گل خلمی معین و سرپرست وزارت آب و انرژی کشور گفت برای رسیدن به خودکفایی برق چندین راه عملی زیرکار است. 

به گفته وی، در بلند مدت افغانستان ظرفیت تولید 23 میگاوات برق را دارد و جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی داخلی و خارجی در اولویت دولت قرار دارد.

او تاکید کرد که برای ساخت بندهای برق در کشور، شرکت‌های بزرگ خارجی علاقه مندی نشان داده اند.

ننگیالی میاخیل معاون عملیاتی شرکت برشنا در رابطه حل مشکل قطع برق در کابل گفت که این شرکت پروژه‌های را در میان مدت زیر دست دارد که مشکل برق کابل را حل کند.

آقای ننگیالی گفت که انتقال برق 500 کیلو ولت ترکمتستان یکی از پروژه‌های است که برای حل قطع برق کابل در نظر گرفته شد و کار آن تا اواخر سال 2018 میلادی به پایان می‌رسد.

مجیب الرحمان مومن، رئیس برشنای کابل گفت که ظرفیت تولید برق در کابل نه تنها که افزایش نیافته بلکه کمتر هم شده است ولی در مقابل تقاضا برای استفاده برق بسیار افزایش یافته و به همین دلیل قطع برق در کابل نیز افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، کابل ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار