هیلی: آزمایش موشکی کره شمالی جهان را به جنگ نزدیک‌تر کرد/روسیه: آمریکا و کره جنوبی از برگزاری رزمایش نظامی دست بردارندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نیکی هیلی -- نماینده آمریکا در سازمان ملل -- گفت آخرین آزمایش موشکی کره شمالی جهان را به جنگ نزدیکتر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت آزمایش موشکی کره شمالی در روز سه شنبه نسبت به آزمایش های قبلی پیشرفته تر بود.

هیلی از تمامی کشورها درخواست کرد روابط خود با کره شمالی از جمله روابط تجاری را قطع و کارگران این کشور را اخراج کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت چین باید در مسئله کره شمالی، رهبری خود را نشان دهد.

وی افزود ترامپ به همتای چینی خود گفته است پکن باید تامین نفت برای کره شمالی را پایان دهد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد در مورد مسئله کره شمالی گزینه هایی همچون گرفتن حق و امتیازات بین المللی این کشور از جمله حق رای دادن وجود دارد.

هیلی مدعی شد در صورت وقوع هرگونه جنگی، کره شمالی به کلی نابود خواهد شد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت: باید دامنه تحریم ها را علیه کره شمالی گسترش دهیم و با تلاش هایی که در راستای دور زدن تحریم ها انجام می شود مقابله کنیم. تشدید تحریم ها علیه کره شمالی بهترین راه حل برای تقویت راه حل های دیپلماتیک در آینده است.

وی افزود: ما باید فشارها بر کره شمالی را برای بازگرداندن این کشور به پای میز مذاکره افزایش دهیم.

در سوی دیگر، نماینده چین در سازمان ملل در نشست فوق العاده شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت: بر ضرورت حل دیپلماتیک مناقشه در شبه جزیره کره تأکید می کنیم. چین و روسیه طرحی را برای حل مناقشه و حفظ ثبات در شبه جریره کره ارائه دادند.

نماینده روسیه در سازمان ملل از آمریکا و کره جنوبی خواست با توجه به شرایط خطرناک در شبه جزیره کره،‌ از برگزاری رزمایش مشترک نظامی در ماه دسامبر خودداری کنند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت: از همگان دعوت می کنیم در سیاست هراس افکنی که باعث افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شده است تجدید نظر کنند. تحریم ها باید در راستای اعمال فشار بر حکومت کره شمالی و نه در تنگنا قرار دادن مردم این کشور باشد.

وی افزود: باید یک خط ارتباطی مستقیم با پیونگ یانگ ایجاد شود و اعتماد سازی میان کشورهای منطقه جایگزین افزایش تنش ها شود. تا زمانی که کره شمالی احساس تهدید کند رسیدن به یک راه حل سیاسی فراگیر دشوار خواهد بود. سامانه ضد موشکی «تاد» امنیت کشورهای مجاور آن را تهدید می کند، این در حالی است که این کشورها نباید تحریک شوند و تنش ها نباید افزایش یابد.

نماینده روسیه همچنین گفت: تمام طرف ها را به آغاز گفتگوی مستقیم در راستای حل سیاسی این بحران دعوت می کنیم و معتقدیم راه حل جایگزینی وجود ندارد.

انتهای پیام/

هشدار نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
چطور اسراییل این کشور بسیار کوچک حق دارهسلاح اتمی داشته باشه و تمام کشورهای منطقه رو تهدید کنه با حمایت امریکا ولی دیگر کشورها حتی حق داشتن صلح آمیز انرا هم نداشته باشند ،در اصل اینزخود امریکاست که باعث چنین شرایطی شده ،درود بر رهبر جوان وشجاع کره شمالی ،امریکا و اسزاییل فقط وفقط زبان زور را میفهمند واز آن تبعیت میکنند ،نباید گول تهدیدهای تورخالی آنها را خورد
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۱۶:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
چرا خانوم هيلي فكر ميكني عقل سالمي داري كاريكه كره شمال انجام ميده بسيار منطقي است دستِ بالاي دست كره شمالي است امريكارا به زانو درآورده
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۱۴:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
آفرین کره شمالی.مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
افرین بر کره شمالی .مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
امریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه .مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
افرین بر کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
آخرین اخبار