رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن گفت: آموزش قلم زنی برای 120 نفر در شهرستان رزن برگزار می شود.

برگزاری آموزش قلم‌زنی در رزنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا زارعی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم اداره میراث فرهنگی شهرستان رزن در راستای ساخت صنایع دستی، آموزش به افراد علاقه‌مند است اظهار کرد: در این راستا در سال جاری  آموزش قلم‌زنی روی مس از محل اعتبارات استانی و در راستای آموزش و ترویج صنایع دستی برای بیش از 120 نفر در شهرستان رزن دوره‌های مقدماتی و تکمیلی برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: این دوره ها به صورت رایگان برگزار شده است که پس از پایان دوره، گواهی آموزش به افراد صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن ادامه داد: گواهی صادر شده مقدمات راه‌اندازی کارگاه و استفاده از تسهیلات و بیمه به هنرجویان است.

زارعی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن بیش از 50 کارگاه آموزشی قلم‌زنی به صورت خانگی و یک تعاونی قلم‌زنی  وجود دارد گفت: تا به امروز بیش از 300 نفر  در کلاس های قلم زنی روی مس در دورهای مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن سطح آموزش‌های ارائه شده به هنرجویان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هنرجویان پس از برگزاری دوره‌ها می‌توانند با راه اندازی کارگاه خود اقدام به تولید این محصولات کنند.

زارعی گفت: دوره‌های نقره‌کوبی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی منبت روی چوب و... برای بیش از هزار نفر از هنرآموزان شهرستان رزن برگزار شده است.

انتهای پیام/ب

آموزش وترویج قلم زنی برای 120 نفر در رزن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.