رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد:

آغاز نخستین مسابقه سازه های کنسروی کشور در یزد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد گفت: رقابت های سازه های کنسروی همتی برای معرفی توانمدی های دانش طراحی ایران به دنیااست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید حیدر میرفخرالدینی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد  گفت: رقابت های سازه های کنسروی همتی برای معرفی توانمدی های دانش طراحی ایران به دنیااست.

میرفخرالدینی افزود:نخستین مسابقه سازه های کنسروی کن استراکشن ،Canstruction، ایران امروزپنجشنبه به مدت 2 روز و با حضور 288نفر از 48تیم مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه فنی و حرفه ای یزد آغاز شد.


وی گفت:این رقابت ها در سالن ورزشی دانشکده فنی امام علی (ع) یزد برگزار می شود، شرکت کنندگان با استفاده از قوطی های کنسرو مواد غذایی سازه های مختلفی طراحی و درست می کنند.

در حاشیه این مسابقه تیم دانشگاه فنی و حرفه ای سازه ای با افزون بر 300 هزار قوطی کنسرو درست می کند تا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت جهانی برسد.

این رکورد اکنون با 240 هزار قوطی در اختیار طراحانی از کشور تایلند است.

در پایان این مسابقه ها بخشی از کنسروهای استفاده شده به مناطق زلزله زده غرب کشور و موسسه های خیریه ارسال می شود و از این طریق رقابت ها جنبه معنوی نیز خواهد داشت.

استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت 100 هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که از این تعداد، 12 هزار دانشجو در 101 رشته تحصیلی و در 9 دانشکده و آموزشکده شامل هفت واحد پسران و 2 واحد دختران در شهرهای یزد، میبد، اردکان، تفت، خاتم، ابرکوه و مهریز به تحصیل می پردازند.

انتهای پیام/ ی

مسابقه سازه های کنسروی کن استراکشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.