شرکت توزیع نیروی برق مازندران در راستای ترغیب بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر اقدام به خریداری تضمینی برق تولیدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ۲ هزار و ۳۲۵ متر که از سطح دریا فاصله میگیری، جایی در ۳۰ کیلومتری شهر پل سفید، باد و خورشید دست به دست هم دادند تا امامزاده‌ی روستای ملرد شب‌ها هم روشن بمونه .

پایان خاموشی در امامزاده روستای ملرد سوادکوه 

 

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

حبیبی یکی از اهالی روستا در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: پیش از این وقتی به امام زاده می‌رفتیم فانوس به دست می‌گرفتیم یا اینکه مجبور بودیم شمع روشن کنیم تا بتوانیم مراسم‌های مختلف مذهبی را برگزار کنیم

داور از هیئت امنای امامزاده روستای ملرد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: سالیان سال بود که این امام زاده برق نداشت و ما در برگزاری مراسم‌ها با مشکل مواجه می‌شدیم.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

بهرام پور متولی امامزاده عباسعلی (ع) در گفتگو باخبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، می‌گوید: هیئت امنای این امامزاده، مسئولین محلی و شرکت توزیع نیروی برق مازندران مجدانه زحمت کشیدند تا مشکل برق امامزاده را حل کنند و حالا در برگزاری مراسم‌های مذهبی مشکل برق نداریم.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

راه اندازی نخستین نیروگاه بادی خورشیدی شمال کشور در سوادکوه

شرکت توزیع نیروی برق مازندران برای برق رسانی به این امامزاده نخستین نیروگاه بادی خورشیدی شمال کشور را در راستای برق رسانی به نقاط فاقد شبکه راه اندازی کرد.

علی اصغر یعقوبی مدیر بازار برق و تولید پراکنده مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این سامانه با ظرفیت ۳ کیلو وات اجرا شد که ۲۵۰۰ وات آن بادی و ۵۰۰ وات آن خورشیدی است و زمانی که سرعت باد به حداقل ۵ متر بر ثانیه برسد توربین بادی شروع به حرکت و تامین توان می‌کند.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

برای راه اندازی این نیروگاه ۵۰ میلیون تومان هزینه شد در حالیکه ایجاد هر کیلومتر شبکه فشار متوسط حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد.

 نیروگاه هیبریدی جایگزین نیروگاه فسیلی

حامد مهرورز کارشناس برق و تولید پراکنده شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به فاصله ۴ کیلومتری آخرین نقطه‌ای که تا این منطقه از طریق شبکه برق رسانی شد، گفت: احداث شبکه در مقایسه با سامانه بادی خورشیدی به دلیل کاهش اتلاف انتقال توان و تولید در محل مصرف مقرون به صرفه نیست.

وی کاهش تلفات شبکه، جلوگیری از انتشار گاز‌های گلخانه ای، محدودیت استفاده از منابع سوخت‌های فسیلی و صیانت از آن، تولید در محل مصرف، کاهش آلایندگی زیست محیطی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق را از مزایای نیروگاه‌های تجدید پذیر برشمرد.

کارشناس برق و تولید پراکنده شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: در تعدادی از کشور‌ها نیروگاه‌های حرارتی تعطیل و تنها به عنوان پشتوانه تولید انرژی در مواقع اضطراری وارد مدار می‌شوند.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

اجرای طرح خرید تضمینی برق با قرارداد ۲۰ ساله 

شرکت توزیع نیروی برق استان علاوه بر طرح برق رسانی به نقاط فاقد شبکه طرح خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های خورشیدی بادی را نیز در دستور کار دارد.

علی اصغر یعقوبی مدیر بازار برق و تولید پراکنده شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه مناطق کوهستانی، جلگه‌ای و حتی سواحل دریا پتانسیل خوبی برای ایجاد چنین سامانه‌هایی را دارند، افزود: شرکت توزیع نیروی برق با قرارداد ۲۰ ساله ، برق تولیدی مشترکان را در این بخش به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

این نیروگاه بادی خورشیدی که در روز‌های ابری و بدون باد نیز تا ۴ روز امکان ذخیره برق را دارد اکنون روشنایی ۳۰ لامپ ۱۰۰ وات را تامین می‌کند

شرکت توزیع نیروی برق مازندران قصد داره مناطق دور از شبکه برق سراسری رو از منابع تجدید پذیر که عمدتا بادی خورشیدی یا به صورت ترکیبی هستند رو برق دار کند.

خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر

گزارش از مهسا اسبویی زنگیانی

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
غلامرضامتومرزنگو
۲۱:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۶
احسنت خداوند یارتان مامیتوانیم
آخرین اخبار