آیت الله مجتهدی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفتند: یکی از شرایط وضو، داشتن قربت است؛ یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم، انسان وضو بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیامبر(ص) فرمودند: «کسی که وضو بگیرد و بسم الله بگوید، تمام بدن خود ر طهارت داده است و این وضو کفاره گناهان او تا وضوی دیگر است و کسی که بسم الله نگوید، از بدنش تنها آنچه آب به آن رسیده را طهارت داده است.»

 آیت الله مجتهدی تهرانی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از شرایط وضو را نیت برای انجام فرمان خدا دانستند و گفتند: یکی از شرایط وضو، داشتن قربت است؛ یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم، انسان وضو بگیرد. اگر کسی به قصد خنک شدن وضو بگیرد، این وضو قاطی است؛ وضو باید خالص باشد و اگر یک خرده قاطی داشته باشد، باطل است.

ایشان افزودند: یا اگر کسی به قصد دیگری وضو بگیرد، نمی خواست وضو بگیرد، اما الان برای اینکه به کس دیگری نشان دهد که من نیز وضو می گیرم، این وضویش باطل است. یا اینکه فردی وضو ندارد اما برای اینک نشان بدهد و ریا کند، می گوید: «می خواهم تجدید وضو کنم»، که این وضو هم باطل است. تجدید وضو برای کسی است که وضو دارد، حالا می خواهد یک وضوی دیگر بگیرد.

آیت الله مجتهدی بیان نمودند: روایت دارد که وضو روی وضو نور است. پیامبر اسلام(ص) فرموده اند: «وضو روی وضو، نور روی نور است.»

ایشان در پایان گفتند: لازم نیست که نیت وضو را با زبان بگویی، بلکه همین که قصد کنی وضو بگیری تا نماز ظهرت را بخوانی، این نیت است و اینکه در قلبت هم خطور کنی، اشکالی ندارد. اصل همین حرکت شما برای گرفتن وضوست؛ همین نیت است.

منبع: احسن الحدیث

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار