پایداری خدمات بازرگانی با صادرات

استاندار مازندران گفت: صادرات پا برجا در مازندران منوط به توسعه خدمات بازرگانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در جمع علما و ائمه جماعات مازندران صادرات پا برجا را منوط به توسعه خدمات بازرگانی دانست و گفت: روسیه بازار مناسبی برای محصولات ایران است و تعرفه ترجیحی مشابهی برای توسعه تجارت با روسیه وجود دارد.

وی به مدیریت ضعیف و محصولات غیرقابل رقابت اشاره کرد و افزود: برخی فعالان تجاری مازندران توان خودگردانی ندارند وهمواره چشم انتظار تسهیلات دولتی اند.

استاندار مازندران با بیان اینکه جنگل با سیم خاردار حفظ نمی‌شود و باید به زنده سازی جنگل توجه کنیم گفت:: با برخورد‌های قومی نمی‌توان احیایی داشت.

اسلامی با تاکید بر اینکه زباله مازندران را به زانو درآورده است افزود: آسیب زیست محیطی را در مازندران شاهدیم و ۱۶ هزار تن ماهیان خاویاری به کمتر از چند تن رسیده است.

وی با بیان اینکه به درستی از ذخایر خاویاری ارزش افزوده بیشتری از نفت دارد، استفاده نمی‌شود، گفت:: دلیلی بر بیکاری در مازندران پرظرفیت نیست و باید مرکز تجارت ماهیان خاویاری را در مازندران ایجاد می‌کردیم.

اسلامی گفت: مسئولان نظاره گر دلالان مرکبات نباشند و صندوق توسعه کشاورزی، اتاق تعاون به میزان جذب بازار محصول را مدیریت کنند و برای اوج مصرف عرضه شود، چرا که فروش ۸۰۰ تومان معنا ندارد.

استاندار مازندران وجود شرکت‌های کسب و کار برای فروش محصولات و مدیریت حلقه‌های مفقوده کسب و کار را ضروری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه همگرایی دلیلی بر ایجاد آرامش است، افزود: با کمک ائمه جماعات و ایجاد آرامش سیاسی حضور سرمایه گذار فراهم می‌شود.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد مراجعات مردمی دفتر نمایندگی، ولی فقیه نیز در خصوص ایجاد اشتغال است که تدبیر در این زمینه با همت جهادی و اقدام عمل مدیران کارآمد ضروری است.

انتهای پیام/آ

دست اندازی به اراضی کشاورزی مازندارن حاصل تخلفات گسترده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.