رئیس سازمان امور سینمایی گفت: سیاست اصلی این سازمان، افزایش ظرفیت نمایشی فیلم‌ها و سالن‌های نمایش در سراسر کشور است.

سیاست اصلی سازمان امور سینمایی افزایش ظرفیت نمایشی فیلم‌هاستبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی؛ محمد مهدی حیدریان پنجشنبه شب در حاشیه مراسم آغازین نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد، به خبرنگاران گفت: طی دو سال اخیر ۱۰۰ سالن نمایش به ظرفیت سالن‌های نمایشی کشور اضافه شد و امسال هم ۵۰ سالن دیگر افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: سازمان امور سینمایی سیاست افزایش سالن‌های نمایش را با شتاب ادامه می‌دهد تا بتواند از زحمات و تلاش هنرمندان حوزه سینما با ایجاد امکان برای نمایش آثار آنان و استفاده مردم قدردانی کند.

رئیس سازمان امور سینمایی در مورد کمبود فضا برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر هم گفت: نگرانی برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر نگرانی همه مدیران، بازیگران، تهیه کنندگان و کارگردانان است و تا زمانی که ظرفیت و ناوگان نمایشی کشور به حد متعادلی نرسد، این نگرانی وجود خواهد داشت.

وی افزود: سازمان امور سینمایی نمی تواند به دلیل کمبود ظرفیت سالن‌های نمایشی در کشور از یک حدی بیشتر جلوی تولید فیلم را بگیرد. هم اینک تقاضا برای تولید فیلم در کشور۲ یا سه برابر حداقل میزانی است که مجوز برای آنها صادر می‌شود لذا در تلاش هستیم بتوانیم به صورت نسبی تعادل را بین تولید فیلم و ظرفیت نمایشی برای آن ایجاد کنیم.

حیدریان ادامه داد: اکران یک فیلم تابع میزان جذابیت فیلم‌هاست، اگر فیلمی جذاب باشد، همه دنبال اکران آن خواهند بود.

وی همچنین گفت: در بین فیلم‌های ساخته شده در مشهد فیلم‌های ساخت هنرمندان پرمخاطب و موفق در جذب سالن را نیز داشته‌ایم. مشهد نسبت به دیگر استانها فعالتر است و هنرمندان بیشتری را جذب کرده یا فضاهای هنری‌اش را قویتر کرده است. تا پایان امسال هشت سالن نمایش به ظرفیت سالن‌های نمایشی در مشهد مقدس افزوده می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص علت ساخته نشدن فیلم‌های تاریخی و مربوط به شخصیت‌های تاریخی و اساطیری ایران نیز گفت: نخستین مشکل در این بخش نبود فیلمنامه خوب است. فیلمنامه خوب فیلمنامه‌ای است که قصه خوبی را با بیان و ساختار دراماتیک خوب عرضه کند وگرنه هیچ مشکلی در سرمایه و تجهیزات برای ساخت این نوع فیلم‌ها در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در ساخت فیلم باید از آثار حماسی و کتاب‌های معروف استفاده شود و این مهم به نوعی یک هم افزایی حوزه فرهنگی است. سازمان امور سینمایی در نظر دارد برای فیلم‌های اقتباسی یک جایگاه ویژه و یک گروه ویژه تشکیل دهد و امیدوار است فیلم‌هایی که براساس کتاب ساخته می‌شوند، بیشتر شوند.

حیدریان ادامه داد: موضوع دفاع مقدس مهمترین واقعه بعد از انقلاب اسلامی است و برای نظام ارزش مضاعف دارد؛ لذا بعد از تولید کتاب در این زمینه مصور کردن وقایع دفاع مقدس در قالب فیلم جزو ماموریت‌های اصلی وزارت ارشاد است و در این زمینه اهتمام خواهد ورزید.

گفتنی است؛ نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام همزمان با هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ۹ تا ۱۵ آذر جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی مشهد دایر است.

 

انتهای پیام/

 

حیدریان در مراسم نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام چه گفت؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار