امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: پیام هفته وحدت حفظ انسجام، همدلی و اتحاد میان مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار است.

پیام هفته وحدت حفظ انسجام، همدلی و اتحاد میان مسلمانان استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اهل سنت ایرانشهر اظهار داشت: اگر به سنت رسول الله (ص)، اصحاب و بزرگان دین اسلام نظری بیفکنیم متوجه می‌شویم که سیره و روش همه آنان بر مدار اتحاد اسلامی و انسجام میان مسلمانان استوار بوده است.

کریم زایی بیان کرد: تفرقه و اختلاف از شیطان نشات می‌گیرد، همانا شیطان با ایجاد سستی در دین و بروز کینه و کدورت به جای اتحاد و همدلی، دوری و جدایی را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: مسلمانان جهان باید با حفظ وحدت هرچه بیشتر، پیامبر مهربانی و رحمت را به جهانیان بشناسانند و به عده‌ای دین ستیز که به دنبال عقده گشایی هستند بفهمانند که با اهانت به پیامبر و مسلمانان نمی‌توانند حتی سرسوزنی به اهداف پلید خود دست یابند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر همچنین به سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این استان از محرومیت‌های تاریخی بسر می‌برد و نیازمند توجه ویژه دولتمردان است.

مولوی کریم زایی اظهار داشت: هر چند پس از انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی در بخش‌های مختلف در سیستان و بلوچستان انجام شده، اما همچنان نیازمند توجه بیشتر دولتمردان است.

وی بیکاری، کم عرض بودن جاده ها، بسته بودن مرز‌ها و بهره نگرفتن از ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار را از عمده مشکلات سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: انتظار می‌رود در سفر فردای رئیس جمهوری به این استان برای رفع این مشکلات چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار