65 درصد طرح کتابخوانی کاشان بعنوان نامزد پایتخت کتاب تحقق یافت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت :کاشان ظرفیت های خوبی در حوزه کتاب دارد و به گونه ای که به طور میانگین هر هفته یک کتاب در سطح شهرستان رونمایی می شود.

مصطفی جوادی مقدم، با اشاره به وضعیت مطلوب فروش کتاب در کتابفروشی های شهر افزود: کاشان امسال برای چهارمین بار برای گرفتن عنوان پایتخت کتاب ایران در حال اجرای برنامه های خود است.

وی، معرفی ماه کتاب امسال در کاشان از 24 آبان تا 24 آذر را یادآورشد و گفت: اعتبار اجرای برنامه های این ماه که در راستای پایتخت کتاب ایران است 300 میلیون تومان تخمین زده شده که 150 میلیون تومان آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان کاشان در حوزه های فرهنگی و هنری گفت: کلیدواژه هایی که یونسکو برای کاشان تعریف می کند در مورد سنت ها، رسومات فرهنگی ، توریسم و محیط زیست است که باید برای حفظ و توسعه آنان تلاش شود.

جوادی مقدم، تصریح‌کرد: شهری که به عنوان پایتختی کتاب ایران معرفی می شود در سطح بین المللی دیده خواهد شد.

به‌گفته‌وی، برنامه های پایتخت کتاب برای یک شهر است و باید شهردار آن را امضا کند وگرنه قابلیت اجرایی ندارد.

ویعدر پایان با بیان اینکه فقدان زیرساخت های فرهنگی حلقه مفقوده دغدغه های هنرمندان است، افزود: ما یک هزار هنرمند در کاشان داریم ظرفیتی که خیلی از شهرهای ایران از آن بی بهره هستند ولی زیرساخت های مناسبی مانند یک کتابخانه مجهز یا یک سالن با گنجایش مناسب آن نداریم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.