امام جمعه شهرستان دلفان گفت: یک نماینده مجلس باید حرَیت داشته باشد و قوانین را با تحقیق مصوب کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان حجت الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان دلفان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به لزوم رعایت تقوای سیاسی گفت: مسئولین و مردم هر کدام نسبت به یکدیگر وظایفی دارند. مسئولین باید خدمتگزار و جوابگوی مشکلات مردم باشند. در حکومت دینی ظعفا و محرومان در اولویت هستند و همه مسئولین وظیفه دارند که رفتارشان بر مبنای دین "اسلام" باشد. در حکومت دینی همه مسئولان باید نسبت به "دین" خود را مسئول دانسته و در تقویت آن سعی و تلاش کنند.

 وی افزود: یکی از نشانه های جهالیت"تعصب"است. در صدر اسلام برخی از اعراب با حضرت سلمان فارسی(ع) مخالفت می کردند زیرا او را عجم میدانستند. تعصب در همه جا محکوم است. هر شخص را باید با رفتارش سنجید نه اینکه اهل کدام طایفه یا سرزمین است. بومی و غیر بومی در مدیریت معنی ندارد، هر کس به جامعه خدمت کرد بومی و اگز غیرفعال بود مطمئنا غیر بومی است.

 وی بخش عمده دشمنی آل سعود با ایران را به خاطر تعصب جاهلی و برتر دیدن نژاد عرب عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر حکومت آل سعود با تعصب گرایی خود به دنبال تفرقه در جهان اسلام است و سعی دارد با جبهه مقاومت مبارزه کند اما مسلمانان با وحدت خود بزودی این رژیم را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.

نمایندگان مجلس باید حرَیت داشته باشد

 امام جمعه شهرستان دلفان گفت: عربستان به هیچ وجه توان چنین رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد و نه تنها عربستان و همپیمانان سعودی توان چنین کاری را ندارند بلکه آمریکا نیز فاقد چنین توانی است. خوشبختانه نیروهای مسلح و توان دفاعی کشور ما در شرایط امروز به گونه‌ای ایجاد بازدارندگی کرده که دشمنان بزرگ ما اجازه چنین برنامه‌ریزی و تحرکاتی را به خودشان نمی‌دهند. عربستان سعودی عددی نیست که در حد و اندازه جمهوری اسلامی در صحنه‌های نظامی ورود کند.

 وی در ادامه گفت: در خطبه های هفته گذشته به گرانی نرخ گازبهاء در شهرستان به علت سردسیر بودن اعتراضی داشتم که در هفته جاری مدیرکل شرکت گاز استان با حضور در دفتر اینجانب توضیحاتی را ارائه کرد که از ایشان کمال تشکر را دارم و امیدوارم با تلاش های ایشان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یک ماه دیگر نیز به ماه های سرد این شهرستان اضافه شود.

 وی فرا رسیدن روز مجلس را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و افزود: یک نماینده مجلس باید حرَیت داشته باشد و قوانین را با تحقیق مصوب کند. متاسفانه خیلی ها با انتظارات نابجایی خود از نمایندگان انتظار عزل و نصب در ادارات را دارند. مردم باید مطالبه گر مشکلات عمومی باشند، کار نماینده قانون گزاری است نه انجام امورات شخصی؛امیدوارم این فرهنگ از جامعه ما دور شود.

 حجت الاسلام جمیاری ضمن بیان اینکه امروز باید به وحدت بیش از هر زمانی تاکید کرد، بیان داشت: هفته وحدت فرصتی مناسب برای تبیین سیره نبوی به خصوص در بین نسل جوان جامعه است تا با پیروی از سبک زندگی اسلامی بتوانند مسیر سعادت را در پیش بگیرند.

 وی افزود: ولادت پیامبر(ص) از نعمات الهی برای ابناء بشر است لیکن تمامی ادارات مخصوصا شهرداری و اداره ارشاد باید تلاش کنند تا سیره و روش زندگی آن حضرت به گونه ای تبیین شود که امروز جوان مسلمان بتواند با تاسی از آن راه سعادت را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/د

رژیم سعودی در‌ حد و اندازه ای نیست که در مقابل ایران بایستد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.