کاووسی گفت: مدیریت بهره‌برداری برخی از آثار از طریق مزایده برای مدت معین واگذار می‌شود که خانه یزدان پناه از جمله این موارد است.

  به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛عمار کاووسی ،‌معاون ميراث فرهنگی اداره كل ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری استان قم، با بیان اینکه 354 اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول، منقول و معنوی وجود دارد اظهار کرد: مدیریت بهره‌برداری برخی از آثار از طریق مزایده برای مدت معین واگذار می‌شود که خانه یزدان پناه از جمله این موارد است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه میراث گنجینه نیاکان است و بخشی از هویت ملی این افراد محسوب می‌شود گفت: باید در حفظ و نگهداری این آثار کوشا بود؛ در واقع بسیاری از سنن، آداب و رسوم به این آثار مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی در استان قم مغفول نیست ولی اعتبارات و امکانات محدود است و مرمت، حفظ و نگهداری آثار پرهزینه است و به طور طبیعی اعتبارات پاسخگوی نیاز آثار نیست بنابراین تشویق‌هایی تعیین می‌شود تا بخش خصوصی در این بخش وارد شود.

کاووسی عنوان کرد: اگر این آثار از دست برود میراثی برای نسل آینده باقی نمی‌ماند و تمام شهرهای ایران شبیه یکدیگر می‌شوند در حالی که هر شهری ویژگی خاص خود را دارد که در این زمینه باید آثار به ویژه در محدوده بافت تاریخی شهر حفظ شود بنابراین انتظار داریم ارگان‌های دیگر نیز بیشتر در این حوزه همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های تاریخی مجموعه‌ای از آداب، رسوم و فرهنگ این مملکت را در خود دارد و اندرونی و بیرونی بناها حاصل تجربیات سالیان گذشته است که متأثر از فرهنگ و اقلیم سرزمینی خاص است.

انتهای پیام/ح

ثبت 354 اثر تاريخی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار