رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از انتقال 28 گردشگر گرفتار در مسیر آبشار شوی در منطقه کوهستانی شهیون، در صحت و سلامت به دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عظیم رضای مرساق، رئیس جمعیت هلال احمر دزفول بیان داشت: در پی گرفتار شدن 28 گردشگر در هوای سرد کوهستان، گروه امداد و نجات هلال احمر با تجهیزات امدادی و مقادیری آذوقه با 2 دستگاه خودروی کمک دار جمعه شب به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: محسن بهرام پور، مسئول امداد هلال احمر دزفول، غلامحسین حسن پور، بهاری پور، سرتیپی و عشیری گروه امداد و نجات هلال احمر اعزامی به منطقه دهستان شوی برای کمک به این گردشگران بودند.

رضای مرساق در ادامه افزود: این گردشگران در نخستین ساعات بامداد امروز، شنبه به وسیله 2 دستگاه مینی بوس به دزفول منتقل شده و پس از آن راهی اهواز شدند.

غلامحسین حسن پور از امدادگران جمعیت هلال احمر دزفول که در عملیات کمک به این گردشگران حضور داشته اذعان داشت: خودرویی که این گردشگران بوسیله آن به منطقه کوهستانی آبشار شوی سفر کرده بودند، یک دستگاه مینی بوس غیر استاندارد بوده که حدود 2 برابر ظرفیت مسافر سوار کرده بود.

وی گفت: مینی بوس مذکور در مسیر بازگشت از آبشار شوی هنگام عبور از شیب تند جاده کوهستانی در منطقه 'سرتنگ' با مشکل فنی مواجه شده و به سمت پایین جاده و دره ای عمیق منحرف شده بود که برخورد قسمت کف خودرو با تخته سنگی بزرگ و متوقف شدن آن از بروز فاجعه ای جلوگیری کرده است.

حسن پور ضمن توصیه به گروه های گردشگری مبنی بر استفاده از خودروهای مناسب برای سفر به منطقه کوهستانی آبشار شوی تصریح کرد: بخشی از جاده آبشار شوی سنگلاخ بوده و عبور از آن با خودروهای استاندارد و ایمن امکانپذیر است، ضمن اینکه خودروهای مسافری در چنین جاده ای نباید بیش از ظرفیت مسافر سوار کنند.

آبشار شوی در 100 کیلومتری شهر دزفول در بخش کوهستانی شهیون و در دل رشته کوه زاگرس واقع است.

انتهای پیام/گ

انتقال گردشگران گرفتار در مسیر آبشار شوی دزفول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.