مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص)  4 روستای شهرستان بیجار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه رسالت و هدف شرکت گاز برخورداری تمامی روستاهای دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز است، گفت: به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) چهار روستای شهرستان بیجار شامل «شبرتو»، «قزل آغاج»، «آخکند علیا» و «سیرلان» از نعمت گاز طبیعی برخوردارشدند.

وی با اشاره به اینکه برای گازدارکردن این تعداد روستا از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است، عنوان کرد: برای بهره‌برداری از این مجتمع روستایی قزل آغاج بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: با گازدار شدن این مجتمع ۱۲۶ خانوار روستایی با جمعیتی بالغ بر ۳۷۰ نفر تحت پوشش گازطبیعی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: برای بهره مندی منازل مسکونی این ۴ روستا از نعمت گاز طبیعی بیش از ۱۶ هزار و ۷۸۹ متر شبکه پلی اتیلن در اقطار مختلف  و  ۱۳۵ مورد علمک نصب شده است.

فعله گری بیان کرد: با گازدار شدن این ۴ روستا تعداد روستاهای گازدار شهرستان بیجار به ۱۳۳ مورد افزایش می یابد .

وی  به پروژه های فعال شهرستان بیجار اشاره کرده و گفت: در حال حاضر گازرسانی به  مجتمع های روستایی قیطاس با ۳ روستا شامل روستاهای قیطاس، قزل تپه و سلطان آباد قزل تپه و  مجتمع روستایی خوش مقام با ۵ روستا شامل خوش مقام، جعفر آباد، کوتان، قزل بلاغ و گجه گنبد و همچنین گازرسانی به ۲۵ واحد صنعتی در این شهرستان در حال اجراء بوده که طی دو هفته آتی ۴ روستا و مابقی تا دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری خواهید رسید.   

 شهرستان بیجار دارای ۲۸ هزار و ۴۰۶ مشترک گاز طبیعی در بخش خانگی، صنعتی و تجاری بوده که ۸ هزار و ۶۰ مورد آن مشترک روستایی هستند.  

انتهای پیام/م

چهار روستای شهرستان بیجار از نعمت گاز بهره مند شدند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.