رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی نظام شبکه در حوزه بهداشت و ارائه خدمت سریع تمامی خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، درمانگاه‌ها و پایگاه‌های سلامت در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان تاکنون اپیدمی بیماری خاصی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است و راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها به‌عنوان دیگر اقدامات مهم و تکمیلی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی  بیان کرد : پس از ترخیص و انجام اقدامات درمانی، بیماران نیازمند به مراقب‌های بیشتر در نقاهتگاه‌هایی که برای اسکان بیماران و خانواده‌های آنان تدارک دیده شده بستری و مراقبت‌های پس از جراحی برای آنان صورت خواهد گرفت.

مرادی ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان و تمامی همکاران در این حوزه، متذکر شد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تشکیل شد و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های موجود در استان و دیگر استان‌های مجاور به همراه نیروهای متخصص فراخوان و به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از طلوع آفتاب و با روشن شدن هوا بحث امداد و انتقال مجروحان با اورژانس هوایی ادامه یافت، تصریح کرد: انجام 300 عمل جراحی در بیمارستان‌های استان در همان ظهر روز نخست وقوع زلزله انجام پذیرفت و بیش از یک‌هزار و 300 مورد عمل جراحی در مراکز درمانی استان صورت پذیرفت و بحث درمان تکمیل شد.

انتهای پیام/ز

 

بیش از یک‌هزار و 300 مورد عمل جراحی در مراکز درمانی استان صورت پذیرفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.