خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهر + فیلم

همزمان با هفته وحدت بخشی از سخنان رهبر انقلاب در سال 90 را در جمع مردم غرب کشور ببینید؛ سخنانی شنیدنی از تفکرات بنیادی و عمیقی که در شکل‌گیری این هفته نقش پررنگی دارد.

خاطره رهبر انقلاب از دوران تبعيد در ايرانشهربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صفحه منتسب به رهبر معظم انقلاب در یکی از ویدئوهای منتشرشده به بازنشر قسمتی از سخنان رهبری در سال 90 پرداخته است؛ زمانی که رهبر انقلاب اوخر آذر سال 56 بنا به حکم کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان توسط رژیم پهلوی به 3 سال تبعید در ایرانشهر محکوم شد.

در بخشی از این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان وحدت شیعه و سنی می‌پردازند و با عنوان خاطره‌ای از آن دوران، به تفکرات بنیادین در شکل گیری این هفته اشاره می‌کند: "یکی از ابزارهای همیشه مورد استفاده‌ دشمنان ملتهای مسلمان برای اختلاف‌، مسئله‌ی اختلافات مذهبی، شیعه و سنی و از این قبیل بوده که می خواستند دعوا درست کنند، اختلاف ایجاد کنند، اختلافات را بزرگ کنند، برجسته کنند.

ما در عین حال ما گفتیم بیایید کاری کنیم که یک نشانه‌ای از اتحاد شیعه و سنی را در این شهر نشان بدهیم؛ که این مسئله‌ی هفته‌ی وحدت ولادت نبی اکرم در دوازدهم ربیع‌الاول به روایت اهل سنت، و در هفدهم ربیع‌الاول به روایت شیعه  آن روز به ذهن ما رسید و در ایرانشهر آن را عمل کردیم؛ یعنی از دوازدهم تا هفدهم جشن گرفتیم. این یک فکر عمیقی بوده است، مال امروز و دیروز نیست".

 

   
انتهای پیام/

سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.