گروه دوم جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه که با حضور ایران شکل گرفته است از اهمیت بالا و جذابیت‌های غیر فوتبالی نیز برخوردار است.

جنگ داخلی جبل الطارق در حضور ایرانی‌هابه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گروه دوم جام جهانی فوتبال 2018 روسیه که با حضور ایران شکل گرفته است از اهمیت بالا و جذابیت های غیر فوتبالی نیز برخوردار است.

در گروه ایران تیم های اسپانیا و پرتغال حضور دارند و مراکش هم تیم چهارم را تشکیل می دهد.

تیم های همگروه ایران در شبه جزیره ایبری قرار دارند و از کشورهای حوزه جبل الطارق هستند.

جبل الطارق منطقه ای است در ساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا که در انتهای جنوبی شبه جزیره ایبری قرار دارد و از شمال مرز مشترک با اسپانیا دارد و یکی سرزمین های فرا دریایی به شمار می‌رود. کوه طارق در بخش ساحلی خود به تنگه جبل الطارق متصل است، این تنگه دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس وصل می‌کند و در دو سوی آن مراکش و اسپانیا قرار دارند.

مساحت این منطقه ۶٫۷ کیلومترمربع (۲٫۶ مایل مربع) است. صخره جبل‌طارق نقطه اصلی منطقه است که سکونتگاه بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی جبل‌ طارق و ملیت‌های دیگر است.

از زمانی که عده ای از مسلمانان به رهبری طارق بن زیاد از منطقه طارق عبور کردند، توانستند بخش اعظمی از اسپانیا را تصرف کنند.

پس از تصرف جبل توسط نیروهای انگلیسی هلندی دعوا بر سر مالکیت اسپانیا در این مناطق بالا گرفت، تا جائیکه بالاخره اسپانیایی ها ریاست هیئت نظارت بر جبل الطارق را به عهده گرفتند.

اکنون و با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا اسپانیایی ها در حال مذاکرات برای حل و فصل همیشگی این مضوع هستند و بندرهای ملیله و سئوتا هیچ نقشی در آینده خود نخواهند داشت.

این بار در جام جهانی کشور های واقع در شبه جزیره ایبری و دور تا دور جبل الطارق تصمیم گیری هایشان در زمین فوتبال انجام می شود و مردم مراکش قرار است این بار برای اسپانیا تصمیم بگیرند و این یک جنگ فوتبالی است، درست مانند زمانی که دست خدا در آستیم مارادونا انگلیس را به نابودی کشید تا جزایر مالویناس که مورد مناقه دو کشور بود لبخندی بر لبانش جاری شود.

این دعوای منطقه ای این بار یک میهمان بزرگ دارد که در صدد است تکلیف کشورهای جبل الطارق را در ریاست گروه دوم جام جهانی رقم بزند.

آریایی های ایران شانس صعود خود را می توانند مدیون انگیزه های رو در روی 3 کشور جبل الطارق باشند.

انتهای پیام/

رقابت های گروه 2 جام جهانی 2018 روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پرشین گلف
۰۱:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باد ایران.آریاییها پیروز این گروه هستند
آخرین اخبار