آیت الله نوری همدانی گفت: باید از این فرصت با مدیریت استفاده کنید تا در آینده چراغی روشن برای جامعه باشید.

  به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب استان‌های مرکزی و اردبیل اظهار کرد: شغل و کار شما پربرکت‌ترین شغل است و خداوند به شما توفیق داده در بین شغل‌های مختلف شغل طلبگی را انتخاب کردید.

وی خاطرنشان کرد: طلبگی و سرباز امام عصر(عج) بودن افتخار ما است و شغل طلبگی عالی‌ترین مدال‌ها محسوب می‌شود و می‌خواهیم علوم قرآن و اهل بیت(ع) را بیاموزیم تا در دوره‌های مختلف گام‌هایی برای راهنمایی و حفظ اسلام برداشته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی اخلاص به عنوان شاخصه نخست طلبگی گفت: شما جوانی، فرصت و امکانات خود را با خلوص نیت همراه کرده و با قرآن و اخبار اهل بیت(ع) آشنا می‌شوید فقاهت بهای گرانبهایی است که در اثر رسیدن به اوج کمال به دست می‌آید.

وی عنوان کرد:‌ کسی به تحصیل علوم اسلامی می‌پردازد ملائکه در زیر پای او بال‌های خود را می‌گسترانند و خداوند کسانی که علم را طلب می‌کنند دوست دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه در دوران کنونی راه علم‌آموزی به روی بانوان گشوده شده است گفت:‌ باید از این فرصت با مدیریت استفاده کنید تا در آینده چراغی روشن برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) چهره اسلام واقعی را به دنیا نشان دادند گفت:‌ چهره اسلام را زیر پرده پوشانده بودند تا دین را عقب مانده جلوه دهند و اینگونه وانمود می‌کردند که اسلام نسبت به بانوان نظر منفی دارد ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب را به دنیا نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: فقیه نسبت به همه ابعاد اسلام شناخت دارد، فقیه اسلام‌شناس است و اسلام را در همه ابعاد شناخته و راهنمای مردم است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: سالانه از دانشگاه‌ها تعداد فراوانی مهندس فارغ‌التحصیل می‌شود ولی هر چند سال تنها یک فقیه تربیت می‌شود که نشاندهنده وسعت و دقیقی علم فقه است.

وی یادآور شد: لازم است با اراده و جدیت در این راه گام بردارید و ادبیات و صرف و نحو را به طور کامل بخوانید و در این مسیر نظم و برنامه داشته باشید.

وی با بیان اینکه زمان‌شناسی در دوران کنونی بسیار مهم است گفت: استکبار، نفاق و صهیونیست‌ها در یک سمت و اسلام ناب محمدی در سمتی دیگر قرار دارد به طوری که جبهه مخالف سعی می‌کند چراغ و نور اسلام را خاموش کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان از ابتدا با اسلام به مبارزه پرداختند ولی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) با کوشش، شجاعت و اخلاص اسلام را حفظ کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در نتیجه بیدارگری انقلاب اسلامی انقلاب‌هایی در دنیا برخاسته و مستضعفان چشم به این انقلاب دارند.

وی عنوان کرد:‌ بانوان سابقه درخشانی در انقلاب داشته‌اند بنابراین لازم است در دوران کنونی زمان‌شناس باشند تا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.

انتهای پیام/ح

توصیه‌های آیت‌الله نوری‌همدانی به طلاب حوزه‌های علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار