به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه اجتماعی اینستاگرام که هفتمین سال از عمر خود را میگذراند در 4-5 ماه اخیر با افزایش 100 میلیونی مخاطبان خود توانست به 800میلیون نفر برسد؛ البته مدیران این شبکه اجتماعی امیدوارند با ادامه این شرایط به زودی شاهد فعالیت یک میلیارد نفر در اینستاگرام باشند.
بر اساس آنچه خود اینستاگرام منتشر کرده است کاربران فعال مبتنی بر انتشار تصاویر به 500 میلیون نفر می رسد. نکته جالب در مورد این شبکه اجتماعی، موفقیت در جذب تبلیغات است که در یک بازه 5 ماهه توانسته است تعداد آگهی دهندگان را به 2میلیون نفر برساند.
با این تفاسیر داشتن یک صفحه پرمخاطب در اینستاگرام می تواند تاثیرات بسزایی بگذارد؛ در برخی موارد داشتن صفحات پرمخاطب همانند یک رزومه، اعتبار فرد را نیز بالا می برد. هر چند این روزها داشتن صفحهای پرمخاطب در نظر افراد عام، مهم نیست و ارزشی ندارد.
گزارش پیش رو، به بررسی چگونگی افزایش مخاطب در اینستاگرام می پردازد و اینکه به چه صورت با داشتن صفحه ای پر مخاطب می توان به سراسر دنیا آن هم به صورت رایگان سفر کرد.
برای ساخت یک صفحه پرمخاطب در اینستاگرام باید مواردی رعایت شود که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم؛
سالم نگه داشتن اکانت اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک همرسان بسیار هوشمند است که با توجه به الگوریتمهای از قبل تعیین شده می تواند رفتارهای نامناسب را شناسایی کند و باعث کاهش دیده شدن و کاهش تعامل و دستیابی شما به مخاطبان جدید شود. رفتارهای زیادی وجود دارد که می تواند به اکانت شما آسیب برساند و باعث کاهش پتانسیل شما شود. رفتارهای نامناسب عبارتند از استفاده از ربات های ارسال اتوماتیک پست و ..، تغییر مداوم تصویر پروفایل، استفاده از نام های کاربری متعدد و ...
داشتن محتوای مناسب به همراه یک امضای ثابت
امروزه در دنیای فضای مجازی، داشتن محتوای مناسبی با کیفیت بالا حرف اول را می زند؛ البته علاوه بر تصاویر و فیلم های جذاب و کیفیت بالا، کپشنهای جذابی نیز باید داشته باشید. برای موفقیت بیشتر علاوه بر موارد گفته شده باید امضاء یا لوگوی ثابتی نیز داشته باشید تا مخاطبان در برخورد اول، مطالب و پست های شما را بشناسند.
استفاده از هشتگ های مناسب
هشتگ و یا همان کلید واژههایی که بیشترین استفاده را در بین مخاطبان دارند، تاثیر بسزایی در افزایش مخاطب شما دارد؛ قبل از استفاده از هشتگها بهتر است ببینید چه نفر آن هشتگ ها را استفاده کرده اند. هشتگ های میلیونی در ابتدای راه برای شما تاثیری ندارد، چرا که در بین میلیون ها صفحه پرمخاطب، مطالب شما دیده نخواهد شد.
در ابتدای راه هشتگ هایی که به طورمیانگین 80هزار بار استفاده شده اند برای شما مناسب خواهد بود. این نکته نیز گفتنی است که در هر پست حداکثر از 30 هشتگی که اینستاگرام اجازه می دهد، استفاده کنید.
تشکیل یک تیم و افزایش کامنت
یکی از مواردی که اینستاگرام برای تشخیص محتوای مناسب و بیشتر دیده شدن آن انجام می دهد، تعداد نظراتی است که بلافاصله بعد از انتشار پست، گذاشته می شود. این اتفاق باعث خواهد شد اینستاگرام مطالب شما را در دید عموم مردم بگذارد.
برای انجام این کار بهتر است یک تیم تشکیل دهید و بعد از ارسال پست توسط یکی از اعضا، بقیه نفرات بلافاصله کامنت بگذارند.
گفتنی است؛ برای اینکه کامنت ها موثرتر واقع شود باید در ده دقیقه اول گذاشته شوند.
گزارش از سعید پیرزاده
انتهای پیام/