هشدار وزیر دفاع کامرون به گروه‌های جدایی‌طلب مناطق انگلیسی زبان

وزیر دفاع کامرون هشدار داد ارتش این کشور بدون هیچ ملاحظه‌ای دستورات ریاست جمهوری را برای مقابله با اقدامات خشونت آمیز جدایی طلبان مناطق انگلیسی زبان به اجرا خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزف بتی آسومو وزیر دفاع کامرون در مصاحبه با رادیو دولتی کشورش تاکید کرد: "زمانی که پل رئیس جمهور کامرون درباره مسایل مختلف از جمله سرکوب گروه‌های مسلح جدایی طلب تصمیمی سیاسی بگیرد، ما آن را بدون هیچ دغدغه‌ای به اجرا خواهیم گذاشت. تدابیری در نظر گرفته شده است که بدون اتلاف وقت به اجرا گذاشته خواهد شد و این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که شرایط ناآرامی که در حال حاضر در برخی مناطق با آن روبرو هستیم، پایان یابد."

وزیر دفاع کامرون بدون این که به ماهیت تدابیر مدنظر خود اشاره کند، افزود ارتش برای اجرای فرامین ریاست جمهوری کاملا آماده است.

رئیس جمهور کامرون روز پنجشنبه تاکید کرد کشورش در ماه‌های اخیر قربانی حملات مکرر یک گروه تروریستی قرار گرفته که خود را جنبش جدایی طلب می‌نامد. پل بیا این مطلب را در واکنش به کشته شدن چهار نظامی ارتش و دو مامور پلیس کامرون در روز‌های سه شنبه و پنجشنبه در مناطق انگلیسی زبان جنوب غربی کامرون بیان کرد. مقامات یائونده مسئولیت این کشتار را متوجه گروه‌های جدایی طلب مناطق انگلیسی زبان کرده اند. پل بیا هشدار داد دولت همه تدابیر لازم را به کار خواهد بست تا این گروه‌های جنایتکار را از بین ببرد.

رادیو دولتی کامرون روز شنبه تاکید کرد رئیس جمهور بر ضد تروریست‌هایی که خواستار جدایی مناطق انگلیسی زبان کشور هستند، اعلام جنگ کرده است.

وزیر دفاع کامرون به دستور رئیس جمهور این کشور روز جمعه چند تن از مسئولان بلند پایه ارتش و مقامات نظامی کامرون را در نشستی گردهم آورد تا اوضاع امنیتی کشور را مورد ارزیابی قرار دهند و راه‌های بازگرداندن آرامش و ثبات را به مناطق انگلیسی زبان بررسی کنند.

در ماه‌های اخیر حوادث خشونت باری در مناطق انگلیسی زبان شمال غربی کامرون روی داده و نگرانی مقامات یائونده را برانگیخته است. این مناطق از اکتبر گذشته به علت تشدید گرایش‌های استقلال طلبانه و افزایش اعتراضات به کانون بحران تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از یائونده، دولت کامرون هشدار داده است نیرو‌های دفاعی و امنیتی این کشور برای دفاع از تمامیت ارضی کامرون و مقابله با هر گونه تجاوز به ویژه در مناطق شمال غربی کشور قاطعانه عمل خواهند کرد.

مقامات کامرون اعتراضات اخیر در مناطق انگلیسی زبان کشورشان را که با خشونت و ناامنی و حتی کشته شدن چندین نفر همراه شده است، شورش توصیف کرده و حتی معترضان را به تروریست‌های بوکو حرام تشبیه کرده اند.

انگلیسی زبان‌ها که حدود بیست درصد از جمعیت بیست میلیون نفری کامرون را تشکیل می‌دهند، معتقدند در تقسیم قدرت و ثروت‌های ملی کامرون و همچنین در بخش‌هایی از قبیل: آموزش و نظام قضایی به انزوا رانده شده اند. اقلیت انگلیسی زبان کامرون احیای نظام فدرالی در این کشور را خواستار شده، اما دولت کامرون به صراحت اعلام کرده است که درخواست بازگشت به نظام فدرالی در کشور غیرقابل قبول است.

 انتهای پیام/

هشدار وزیر دفاع کامرون به گروه‌های جدایی‌طلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار