آمریکا به دلیل نگرانی از پیشرفت‌های چشمگیر کره شمالی در عرصه موشکی، در صدد تقویت سامانه‌های دفاع موشکی خود است.

پیشرفت‌های کره شمالی پنتاگون را به تقویت سامانه‌های دفاعی آمریکا وادار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو عضو کنگره آمریکا اعلام کردند در پی افزایش نگرانی‌ها از اقدامات موشکی کره شمالی، آمریکا در پی استقرار سامانه‌های دفاع موشکی جدید در ساحل غربی است. واشنگتن قصد دارد سامانه‌های ضدموشکی تاد را که پیش از این در کره جنوبی هم مستقر شده‌اند در ساحل غربی آمریکا قرار دهد تا با حمله احتمالی کره شمالی مقابله کند.

پیشرفت سریع برنامه موشکی کره شمالی در سال 2017 و افزایش توانایی این کشور برای هدف گرفتن خاک آمریکا، واشنگتن را برای تقویت دفاع موشکی خود تحت فشار قرار داده است. کره شمالی سه‌شنبه شب یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید را آزمایش کرد. این موشک 13 هزار کیلومتر برد دارد. کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد این موشک قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را دارد.

«مایک راجرز» عضو کمیته خدمات نظامی آمریکا که مسئولیت نظارت بر موشک‌های دفاعی را دارد در این مورد گفت آژانس دفاع موشکی قصد دارد قابلیت‌های دفاعی کشور در مناطق ساحل غربی را افزایش دهد. هزینه این اقدامات در برنامه بودجه سال 2018 پیش‌بینی نشده است و این موضوع ممکن است رسیدن به این هدف را طولانی کند. راجرز محل دقیق نصب سامانه‌های دفاع موشکی را اعلام نکرد و گفت چند منطقه مختلف را در نظر دارند.

انتهای پیام/

آمریکا در پی استقرار سامانه‌های دفاع موشکی خود در ساحل غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار